یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چرا بعضی از نی نی ها کچل و بعضی مو دارند

عکس, چرا بعضی از نی نی ها کچل و بعضی مو دارند

حتما شما هم زیاد دیده اید که برخی از نوزادها با موهای زیاد و پر پشت برخی با موهای کم پشت و برخی کاملا طاس به دنیا می آیند. حتی دیده شده برخی از نوزادها تا سنین ۵ الی ۶ ماهگی هنوز طاس هستند . مشکل چیست؟

همه چیز به سردی یا گرمی رحم مادر مربوط می شود. نوزادانی که دررحم سرد پرورده  شوند سری سرد خواهند داشت و کم مو خواهند بود این نوزادان بایدکلاه داشته باشند و درشرایط گرم محیطی وخوراکی قراربگیرند تامغزشان گرم شود تا سری پرمو و مغزی فعال داشته باشند.

نوزادانی که پرمو هستند در رحمی گرم قرارگرفته اند و موی آنها رشد کرده است، اینان مغزی گرم و فعال دارند.

راه حل :

کم کردن مصرف خوراکی های زیر که طبع سرد دارند در بارداری یا اصلاح مزاج کردن آنها  :

ماهی، گوشت مرغ، گوشت گاو، کاهو، بادمجان، شیر، ماست، عدس، مواد کنسروی ، گلابی، سیب، هندوانه، موز ، توت فرنگی، کیوی، خیار، گوجه فرنگی، کرفس، قارچ، سس سویا، آبغوره، روغن کنجد، ترشی و خیلی از مواد غذایی و خوراکی.

اگر باردار هستید و خوراکی های سرد بالا را میل میکنید حتما آنها را اصلاح کنید.  مثلا همراه ماست حتما نعنا استفاده کنید. همراه پنیر حتما گردو و یا زیره استفاده کنید. برای مقابله با سردی عدس باید از پودر زیره و یا گلپر استفاده کنید. پس حتما مکمل غذاهای سرد را پیدا کنید تا بتوانید از آن ها استفاده کنید.

با کم کردن مواد غذایی با طبع سرد و جایگزین کردن مواد غذایی طبع گرم مانند عسل (طبیعی)، خرما ، سیاهدانه، کندر، گوشت گوسفند، میوه به، دانه به، دمنوش ها و مویز و ادویه جات گرم میتوانید تغذیه سالم تری داشته باشید. هر چقدر این تغذیه طولانی تر باشد به طبع سردی نیز کمتر شده و بدن گرم تر خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر