یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چرا خامه کشی و تزیین کیک ما خیلی ابتدایی می شود

عکس, چرا خامه کشی و تزیین کیک ما خیلی ابتدایی می شود
خامه کشی کیک از آن کارهایی است که در ظاهر خیلی ساده به نظر می رسد اما وقتی وارد آن می شویم با یک ناتوانی آشکار در امر صاف و یکدست کردن خامه مواجه می شویم . برای خامه کشی شبیه قناد ها باید چه کنیم ؟ پاسخ این است که با اصول خامه زنی که در زیر برای شما شرح خواهیم داد پیش بروید .
نخست طبق دستور کیک را درست کنید ( می توانید از کیک های نیمه آماده استفاده کنید ) بگذارید کاملا خنک شود سپس برای برش کیک با خط کش بلندی کیک را اندازه بگیرید برای مثال اگر بلندی کیک ۶سانت است شما باید کیک را به۳طبقه ۲سانتی تقسیم کنید . استاندارد هر طبقه معمولا ۲تا ۲/۵ سانتی‌متر است. برای برش اگر اره برش کیک دارید که به راحتی اره را روی ۲ سانت تنظیم کنید و کیک را برش دهید. اگر اره ندارید ۴ تا خلال دندان بردارید و با خط کش هر چهار طرف کیک را ۲ سانت ۲ سانت علامت بزنید تا موقع برش هم اندازه باشد. سپس به راحتی از روی خلال دندان ها کیک را برش دهید. به همین صورت ۳ تا کیک هم اندازه دارید.برای فیلینگ، لایه زیرین کیک را برای اینکه روی صفحه گردان یا بشقاب تکان نخورد زیر آن کمی خامه بزنید. لایه زیر را که گذاشتید نسکافه را با اب گرم حل کنید یا اینکه شیرکاکائو درست کنید با برس روی کیک بزنید. حالا خامه‌ی ساده یا خامه‌ای که با پودر کاکائو مخلوط کرده‌اید تا شکلاتی شود را داخل قیف بریزید و روی سطح کیک بزنید. با پالت یا پهنای چاقو، کامل خامه را صاف کنید و بعد موزهای ورق شده و گردو خرد شده روی آن بریزید. به جای موز و گردو از میوه‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد. اگر دوست ندارید می‌توانی میوه را کلا حذف کنید.
لایه اول که روی کیک هست را وسط قرار دهید. مجددا روی آن نسکافه یا شیرکاکائو بزنید و خامه‌کشی کنید و لایه آخر را بگذارید. لایه آخر را که گذاشتید کمی با دست سطح کیک را فشار دهید. اگر احساس کردید قسمتی کوتاه‌تر هست با خامه آن را جبران کنید.
برا آسترکشی، خامه‌ی زیادی نیاز نیست. کمی خامه روی سطح و اطراف کیک بزنید و با پالت یا پهنای چاقو آرام بکشید تا همه جای کیک خامه قرار بگیرد با کاردک هم اطراف کیک را صاف کنید. وقتی تا حدودی خامه روی کیک قرار گرفت کافی هست. یک ساعت کیک را در فریزر قرار دهید بعد از یک ساعت خامه کشی اصلی را انجام دهید. روی سطح کیک به همان صورتی که توضیح داده شد با پالت صاف کنید. برای دور کیک در اینجا ما به روش ابر و بادی انجام دادیم. اول رنگ صورتی با خامه درست کنید و یکی در میان از خامه سفید و صورتی بزنید و با کاردک بکشید تا دو رنگ در هم آمیخته شود. این کار را اینقدر تکرار کنید تا همه قسمت‌ها صاف و یک‌دست شود.
اگر دوست دارید شکلات آب شده دور کیک بریزید، شکلات تخته‌ای را با یک قاشق روغن، بنماری کنید و کمی که از حرارت افتاد داخل قیف بریزید. از لبه‌ی کیک با فشارهای کم و زیاد شکلات‌ها را بریزید تا به صورت نامنظم روی کیک پایین بیایند. میزان آن دست خودتان است.
برای پایین کیک هم از شکلات تخته‌ای رنده شده استفاده کردیم.
روش‌های نوشتن روی کیک مختلف است اگر خوش‌خط هستید با شکلات آب شده یا خامه روی کیک بنویسید. یا از خمیر فوندانت استفاده کنید و یا متن مورد نظر را پرینتر بگیرید، روی کاغذ روغنی مجدد بنوسید و باشکلات آب شده روی نوشته‌ها را پر کنید و در فریزر قرار دهید تا کاملاً سفت شود، سپس نوشته‌ها را با چاقو به آرامی جدا کنید و روی کیک قرار دهید.
در آخر می‌توانید خامه رنگی یا سفید را در قیف بریزید و با ماسوره دلخواه شکوفه‌های ریز یا درشت اطراف کیک بزنید.
نکته۱: داشتن ابزار‌های خامه‌کشی هیچ کدام ضروری نیست بلکه با وسایل ساده‌ی آشپزخانه هم می‌توان همه این کارها را انجام داد.
نکته ۲: به گذاشتن موز، گردو و خامه بین کیک فلینگ می‌گویند.
نکته ۳: اگر از خامه فرم گرفته استفاده می‌کنید نیاز به همزن ندارد ولی اگر خامه‌های پاکتی نیمه آماده استفاده می‌کنید ابتدا باید چهار ساعت در دمای یخچال یخ آن آب شود، سپس با همزن به مدت ۱۰ دقیقه بزنید تا کاملا فرم بگیرد و سفت بشود.نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر