یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چرا شوهرم یهویی از من سرد شده

عکس, چرا شوهرم یهویی از من سرد شده

سوالی که اغلب در ذهن خانمها ایجاد می شود این است که چرا همسرم به یکباره از من سرد شده است که برای خل این مشکل متاسفانه بعضی از آنها دست به دامن دعانویس و رمالها می شوند. این حادثه در مردان می تواند بخاطر  مشکلات جسمانی یا بحران‌های خانوادگی، روحی و روانی باشد.

هم چنین چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت در مردان نیز یکی از دلایل دیگر این اتفاق است. مطالعات نشان داده‌اند پیروی از الگوهای رفتاری نادرست نظیر سیگار کشیدن و مصرف بی‌رویه الکل نیز می‌توانند موجب اختلال در مردان شوند. . از طرف دیگر، در بسیاری از موارد این عارضه از برخی مشکلات روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب و استرس ناشی می‌شود.

مشکلات روانشناختی نظیر اضطراب، زندگی افراد و کیفیت روابط عاطفی و اجتماعی را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.در دنیای امروز، همه انسان‌ها حداقل در مقاطعی از زندگی خود دچار استرس بوده‌اند. البته، سطح پایین استرس می‌تواند به عنوان یک نیروی محرکه قوی عمل کند. با این حال، استرس مداوم ناشی از فشار کار و رویارویی با چالش‌های متعدد زندگی به شکل قابل توجهی در این اختلال تاثیرگذار است.

مشکلات عاطفی، بحث، مشاجره مداوم و ایجاد فضایی پر تنش به شکل قابل توجهی می‌تواند در  سردمزاجی مردان تاثیرگذار باشد. ضعف در برقراری ارتباط و عصبانیت از جمله عوامل موثر بر ایجاد اختلال  آقایان به حساب می‌آید.

اختلال افسردگی عمدتا از برهم خوردن تعادل مواد شیمیایی و هورمون‌های مغز ناشی می‌شود. این امر می‌تواند سردمزاجی مردان را به دنبال داشته باشد. مشکل اصلی این است که تشخیص افسردگی کار ساده‌ای نیست. براساس مطالعات انستیتوی ملی بهداشت روان، اغلب مردان مشکلات روحی و روانی را چندان جدی نگرفته و مایل به دریافت کمک‌های تخصصی نیستند. خبر خوب این است که افسردگی یک بیماری قابل درمان بوده و به محض برطرف شدن این مشکل، علائم سردمزاجی مردان کاهش می‌یابد.

عدم اعتماد به‌نفس و نارضایتی درونی از وضعیت ظاهری و فردی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند اختلال عملکرد  آقایان را به دنبال داشته باشد.

مصرف برخی داروها ممکن است در برقراری تعادل شیمیایی مغز موثر باشد. به عنوان مثال، استفاده از برخی داروهای ضد افسردگی می‌توان به کاهش سردمزاجی مردان کمک کند.

به خاطر داشته باشید، برطرف شدن مشکلات روانشناختی به اتخاذ روش‌های درمانی مناسب، شکیبایی و گذشت زمان نیازمند است. فراموش نکنید، داروهای ضد افسردگی تنها باید توسط پزشک متخصص روانشناسی یا متخصص روانپزشکی تجویز شده و تحت نظر وی مصرف شوند.

درمان در طب سنتی
مصرف منظم انواع حبوبات
مصرف منظم میوه‌هایی نظیر انجیر، موز، نارگیل، انار شیرین، خرما، گلابی، کشمش و مویز
مصرف انواع سبزیجات نظیر شاهی، کرفس، کلم، نعناع، مارچوبه، ترب، پیاز، سیر
مصرف انواع مغزها و آجیل
مصرف انواع ادویه‌جات نظیر فلفل، سیاهدانه، زعفران، زنجبیل، دارچین
مصرف روزانه ترکیب کنجد و عسل
مصرف خردل سفید با شیر و شکر دو بار در هفته
بذر کتان
روغن زیتون
کاکائو
شکلات
مصرف یک تا دو گرم تخم تره با شیر دو بار در هفته
مصرف منظم دم‌نوش دارچین یک بار در روز
مصرف ترکیب ۵ گرم جینسینگ، ۱۰ گرم خولنجان، ۵ گرم زنجبیل
مصرف ترکیب خرما، دارچین و مغز گردو

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر