یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چطوری با تخمه کدو سبزه سبز کنیم

عکس, چطوری با تخمه کدو سبزه سبز کنیم

یکی از متفاوت ترین سبزه های هفت سین سبزه با تخم کدو سبز است که آموزش آن را برای شما قرار داده ایم. برای اینکار شما نیاز به تخمه کدو مرمری دارید ، آن را باید از آجیل فروشی ها بخرید. باید به صورت بو نداده و خام باشد. شما برای سبز کردن این سبزه باید از ۱۵ اسفند ماه دست به کار شوید.  پانزده روز زمان لازم است و تا روز ۱۳ روز زیبا و با طراوت می‌ماند، بر خلاف گندم که زود علفی می‌شود.

تخمه های خریداری شده را به مدت دو روز ۴۸ ساعت خیس کنید. تخمه کدوهایی که روی آب می آیند خراب هستند، آنها را دور بریزید.

عکس, چطوری با تخمه کدو سبزه سبز کنیم

در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید.بعد از ۴۸ ساعت خیساندن تخمه کدوها را در پارچه نمدار بریزید.به مدت دو تا سه روز مرتب پارچه را با آب اسپری کنید تا جوانه کدوها به شکل قلاب شوند.وقتی جوانه ها ظاهر شدند دانه هایی که جوانه نزده اند را نکارید. فقط جوانه هایی که فعال شده اند را بکارید. جوانه های فعال نشده باعث خرابی سبزه می شوند.

یک پلاستیک شفاف ته سبد قرار دهید و چند جای آن را سوراخ کنید، ۱۰ سانتیمتر خاک گلخانه بریزید و آن را مرطوب کنید.کدوها را روی آن بریزید و یک پلاستیک شفاف که چند جای آن را سوارخ سه سانتی ایجاد کرده اید روی آن قرار دهید.روزی دو بار کدوها را اسپری کنید تا سبز شوند. وقتی جوانه ها سبز شدند پلاستیک را بر دارید.

در این حالت روزی یک بار آبدهی کافی است.این سبزه بسیار زیبا و ماندگار است و از موقعی که کدو را خیس می کنید تا وقتی کاملا سبز شود ۱۵ روز زمان لازم است و تا روز ۱۳ روز زیبا و با طراوت می ماند، بر خلاف گندم که زود علفی می شود.

نکات تکمیلی در مورد کاشت سبزه تخم کدو
* تا زمانی که لایه پلاستیکی روی دانه ها قرار دارد به هیچ عنوان سبزه را در معرض نور مستقیم نگذارید چرا که دانه ها حالت پختگی به خود می گیرند و در نهایت گندیده می شوند.

* برای اینکه سبزه عید را با تخم کدو بکارید دو هفته قبل از فرا رسیدن عید اقدام به این کار بکنید.

* توجه داشته باشید که حتماً برای کاشت این سبزه تخم کدوی خام به کار ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر