یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری حلوای گردویی درجه یک درست کنیم

عکس, چطوری حلوای گردویی درجه یک درست کنیم

برای این حلوای مجلسی و بسیار خوشمزه شما علاوه بر آرد گندم یا آرد شیرینی پزی و شکر به گلاب ، روغن مایع ، گردوی خورد شده و زعفران و کره به مقادیر زیر نیاز دارید:

کره ۱۰۰ گرم
گردوی خرد شده ۴۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
آب ۳۰۰ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
شکر ۲۲۰ گرم
گلاب ۲۰ گرم
روغن مایع ۱۱۰ گرم

نخست آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا با گرمای آب، شکر به طور کامل حل شود.پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید نیازی به جوشیدن شربت نیست، فقط اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

زعفران دم کرده و گلاب را به شربت اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. روغن مایع و کره را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شوند.پس از اینکه کره ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس به مدت حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.

پس از گذشت این زمان، آرد را مجددا الک کرده و به تابه منتقل می کنیم، سپس مخلوط کره و روغن را اضافه کرده و ۵ دقیقه به آرامی تفت می دهیم، سپس گردوی خرد شده را افزوده و کمی مخلوط می کنیم. با ملاقه از شربت به تابه اضافه کرده و به آرامی تفت می دهیم تا حلوا کم کم منسجم شود. پس از اینکه تمام شربت را اضافه کردیم به تفت دادن ادامه می دهیم تا حلوا از دیواره های تابه فاصله بگیرد.

حالا حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه تکان می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون قیف می ریزیم یا به همان صورت درون بشقاب می ریزیم و به سلیقه خود با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر