یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری در آشپزخانه خود کباب ترکی با مرغ بپزیم

عکس, چطوری در آشپزخانه خود کباب ترکی با مرغ بپزیم

کباب ترکی یک غذای لذیذ و خوشمزه است که بیشتر عادت کرده ایم آن را با گوشت گاو میل کنیم. اما کباب ترکی با مرغ طعم و مزه ی دلچسب تری دارد. برای درست کردن آن مواد لازم را به همراه نمک و فلفل آماده کنید.

فیله مرغ : نیم کیلوگرم ، سیر : دو حبه ، گوجه فرنگی : دو عدد
آبلیمو : دو قاشق غذاخوری ، زعفران دمکرده : دو قاشق غذاخوری
روغن مایع : ۴ قاشق غذاخوری ، فلفل دلمه ای : دو عدد

برای پخت کباب ترکی ابتدا فیله مرغ را به صورت قطعه هایی کوچک برش بزنید.سپس برش های مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و برای مزه دار کردن آن ها مقداری فلفل و نمک و زعفران و آبلیمو به برش های مرغ بیفزایید و روی ظرف سلفون بکشید و ظرف را به مدت دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ مزه دار شود.پیاز را به صورت خلالی نازک برش بزنید و آن را به کمک مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود سپس فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و قارچ ورقه ای خرد شده را به همراه یک قاشق آبلیمو به پیاز بیفزایید و مواد را روی حرارت زیاد شعله گاز تفت دهید تا قارچ ها آب نیندازند.قارچ ها و فلفل دلمه ای های سرخ شده را از درون تابه خارج نمایید و گوجه فرنگی را درون تابه با حرارت زیاد تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه کباب ترکی با مرغ درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و برش های مرغ را تفت دهید سپس سیر رنده شده را به مرغ اضافه کنید و تفت دهید و پیاز و فلفل دلمه ای و قارچ و گوجه فرنگی های تفت داده شده را به همراه نممک و فلفل به مواد بیفزایید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه تابه را از روی حرارت گاز بردارید.این کباب خوشمزه را می توانید به همراه نان ساندویچی و کاهو و خیارشور و سس مایونز یا خردل و نوشیدنی دلخواه خود میل نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر