یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری در خانه سوشی درست کنیم

عکس, چطوری در خانه سوشی درست کنیم

سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کافی
طرز تهیه سوشی
برگ کیم ۳ ورق
کنجد سیاه ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
هویج ۱ عدد
ترب زرد یا زردک ۱ عدد
خیار ۱ عدد
برگ اسفناج ۲۰ برگ
برنج سوشی ۱٫۵ لیوان
نخست زردک را می شوییم و پوست آنرا جدا کرده، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می گذاریم. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم زردک کاملا پخته شود.هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس هویج را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

زمانی که هویج کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم. در ادامه برنج را به همراه یک و نیم لیوان آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم.حالا اجازه می دهیم برنج روی حرارت بماند تا آب درون قابلمه کاملا کشیده شده و برنج شفته شود. زمانی که برنج شفته شد، آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به همراه سرکه سیب و مقداری نمک به آن می افزاییم.

حالا برنج را به خوبی مخلوط کرده تا دانه های برنج طعم دار شوند. زمانی که زردک کاملا پخت، آنرا به همراه خیار به صورت خلالی نازک خرد کرده، سپس برگ کیم را روی سطح کار پهن می کنیم و برنج را روی برگ می ریزیم.در ادامه برنج را به صورت یکنواخت پهن کرده، سپس کنجد سیاه را به صورت پخش روی برنج می پاشیم. حالا اسفناج را شسته و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج ها را بدون روغن درون تابه می ریزیم.

حالا اسفناج را تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و آب اضافی اش کشیده شود. در ادامه اسفناج را در ابتدای برنج ریخته و به ترتیب خیار، هویج و زردک را روی اسفناج می ریزیم، سپس سوشی را به آرامی رول می کنیم. سوشی را با یک چاقو تیر برش زده و پس از هر برش چاقو را با دستمال تمیز می کنیم. در نهایت برش های سوشی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس سویا سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر