یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری کراکت سیب‌زمینی بپزیم

عکس, چطوری کراکت سیب‌زمینی بپزیم

با مواد لازمی که در زیر ذکر شده شما دوازده کراکت خواهید داشت . هم چنین می‌توانید کراکت سیب‌زمینی را با این مواد مخلوط کنید تا طعم دلپذیر دیگری از کراکت را نیز داشته باشید: ۱۰۰ گرم سالامی ریز خرد کرده، ۲ قاشق سوپخوری شوید خرد کرده، ۱ قاشق سوپخوری آبلیموی تازه، نمک و فلفل را در کاسه مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه این مخلوط را به مایه اصلی کراکت بیفزائید و مخلوط کنید و سرخ نمائید.

آرد به میزان لازم

تخم‌مرغ همزده ۲ عدد

خرده نان ۱۵۰ گرم (یک و یک‌دوم پیمانه)

روغن مخصوص سرخ‌کردنی به میزان لازم

سیب‌زمینی پوست کنده و خرد کرده ۵ عدد متوسط (۱ کیلوگرم)

زرده تخم‌مرغ ۲ عدد

خامه صبحانه ۲ قاشق سوپخوری

سیب‌زمینی‌ها را بپزید و پوره کنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و خامه را به آن بیفزائید و مخلوط کنید و بگذارید قدری خنک شود. سپس آن را ۳۰ دقیقه در یخچال نگه دارید. حالا یک‌چهارم پیمانه از این مایه را بردارید، به شکل بیضی درآورید، در آرد بغلتانید و تکان دهید تا آرد اضافیش گرفته شود.اکنون کراکت را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در خرده‌نان بغلتانید و در سینی بچینید. رویشان را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. هنگام پذیرائی کراکت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلائی رنگ شوند. اینک کراکت را در دیس مناسبی بچینید.

در صورت دلخواه می‌توانید این مواد را به مایه اصلی کراکت سیب‌زمینی بیفزائید و تنوعی در مزه آن ایجاد نمائید: ۲۰۰ گرم ذرت پخته، ۲۰۰ گرم سینه مرغ پخته و خرد کرده، یک‌چهارم پیمانه جعفری خرد کرده و یک قاشق چایخوری قرص عصاره مرغ پودر کرده را در کاسه مناسبی بریزید و مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مایه اصلی کراکت بیفزائید، مخلوط کنید و سرخ نمائید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر