یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری ناشف گوشت بپزیم

عکس, چطوری ناشف گوشت بپزیم

سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی

پیاز ۲ عدد بزرگ
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مخلوط به مقدار کافی
نخست گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم و پس از آن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.حالا مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مقداری آب به گوشت اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی ها را می شوییم.حالا گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم، سپس به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مخلوط را به گوشت اضافه می کنیم.

مواد را تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن
حالا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

در نهایت سیب زمینی را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ شود. در ادامه ناشف گوشت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر