یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری چیپس پفکی و ترد درست کنیم

عکس, چطوری چیپس پفکی و ترد درست کنیم

این چیپس یک دسر ترکیه ای است که شما میتوانید آن را با تخم مرغ و جعفری و بکینگ پودر  و موادی که در زیر گفته شده در منزل تهیه کنید :

جعفری ۱ برگ
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل سیاه به مقدارکافی
تخم مرغ ۱ عدد
آرد به مقدار کافی
پنیر چدار رنده شده ۱۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان

تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. در ادامه پنیر چدار رنده شده را به کاسه می افزاییم.جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مواد را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبناک درون کاسه جمع شود. پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا روی سطح کار قرار داده و با وردنه به صورت یکدست با قطر کمتر از نیم سانتی متر باز می کنیم.یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن به تابه اضافه می کنیم که چیپس ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه خمیر را با قالب دلخواه برش می زنیم و درون روغن داغ می اندازیم.

حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد و روغن باید کاملا داغ شده باشد تا چیپس ها به خوبی پفکی شوند. در ادامه پس از اینکه چیپس ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم.برای گرفتن روغن اضافی چیپس ها می توانیم آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم. در نهایت چیپس ها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر