یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چند راه ساده برای درمان نداشتن اعتماد به نفس

عکس, چند راه ساده برای درمان نداشتن اعتماد به نفس
حتی اگه بهترین باشید و اعتماد به نفس نداشته باشید برای هیچ کس دوست داشتنی نخواهید بود ، چه برسد به اینکه مشکلی هم در فرد وجود داشته باشد. اما چه بسا افرادی که بدون داشتن ویژگی های ظاهری خاص و صرفا بخاطر داشتن اعتماد به نفس مناسب می توانند در قلب دیگران حکومت کنند . چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم .شما باید در ابتدا به خودتان اعتماد کنید و به این طریق اعتماد به نفس خود را تقویت نموده و سپس به برنامه ریزی برای انجام امور خود بپردازید.

راه های ساده ی رسیدن به اعتماد به نفس :

شناخت زبان بدن : موقع حرف زدن از دستان خود استفاده و ارتباط چشمی برقرار کنید، این ساده ‌ترین کاری‌ است که می‌‌توانید موقع صحبت کردن در یک جمع، انجام دهید. و استفاده از حرکات دست به شما کمک می‌کند که بر اضطراب و استرس ناشی از قرار گرفتن در جمع غلبه کنید و آنچه را که بر ‌زبان می‌آورید و بیان می‌کنید، باور داشته باشید. همچنین استفاده از تکنیک ارتباط چشمی باعث می‌شود دیگران بفهمند که شما به آن ها توجه می‌کنید و متقابلا آن‌ها نیز به شما احترام می‌گذارند. این عوامل منجر به ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در شما می‌شود.
‎ منظم باشید : نظم و انضباط شخصی به عنوان یک خصیصه ی مهم شناخته می‌شود و در بسیاری از مواقع منجر به افزایش سرعت در انجام کارها و ایجاد انگیزه‌ی بیشتر می‌شود. زیرا باعث می‌شود همواره به موقع و سر وقت تعیین شده به برنامه های خود برسید. پروژه ها و کارهای محوله را در زمان مورد نظر تحویل دهید که این کار باعث جلب رضایت کارفرما و یا مشتریان شما می‌شود و به این طریق شما به عنوان فردی کاردان شناخته می‌شوید و این امر منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.اگر شما دارای ویژگی نظم و انظباط در امور خود هستید و از نظر دیگران نیز به عنوان فردی منضبط شناخته می‌شوید، این خصیصه به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. ولی اگر این خصیصه در شما مشاهده نمی‌شود باید با یادگیری اصول و روش های مختلف، آن را در خود پرورش دهید.
مهربانی کنید :برخی از افراد دچار مهرطلبی هستند. و به این معناست که این عده افراد همواره به دیگران مهربانی می‌کنند ولی متاسفانه توقع دارند که به ازای مهربانی خود، از دیگری چیزی دریافت کنند و آن‌ها حتما پاسخ مهربانی و کمک وی را جبران کرده و بازگردانند و زمانی که در مقابل آنچه به دیگران ارائه داده اند، چیزی دریافت نکنند، عصبانی، ناراحت و آشفته می‌شوند و می‌گویند کسی قدر محبت و مهربانی ‌مان را نمی‌‌داند.مهربانی کردن به دیگران باید خالصانه باشد، در این صورت با هر مهربانی و محبتی که به دیگران ابراز می‌کنید، تشویق درونی دریافت می‌کنید و این عمل باعث می‌شود در درون خود احساس مفید و مهم بودن داشته باشید. این امر و ایجاد احساس مثبت باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می‌شود.
‎مطالعه و یادگیری مداوم : با مطالعات روزانه و یادگیری موضوعات جدید، مهارت و توانایی‌های خود را افزایش دهید که این امر روش مناسبی برای افزایش عزت نفس شما خواهد بود. زیرا شما باور می‌کنید که در حوزه ای که آموزش دیده اید می‌توانید موفق باشید و حتی می‌توانید آنچه را آموخته اید به دیگران آموزش دهید. زمانی که آموخته های خود را به دیگران انتقال می‌دهید و به دلیل دانش و آگاهی خود می‌توانید در بحث و گفتمان ها شرکت کنید، اعتماد به نفس در شما افزایش می‌یابد.امروزه به دلیل استفاده از اینترنت و دسترسی همگان به آن، این موضوع بسیار آسان شده و می‌توان به سایت های مختلف مراجعه نمود و با خواندن مطالب یا دیدن ویدیوهای آموزشی، هر آنچه را که دوست دارید بدون صرف هزینه‌ی زیاد، یاد بگیرید.
روش مناسب برای بهبود اعتماد به نفس شما این است که در ابتدا اهداف معقول و منطقی برای خود در نظر بگیرید، و برای آن برنامه ریزی صحیح و دقیقی انجام دهید و معیارهایی را برای رسیدن به آن در نظر بگیرید، سپس با کنترل معیارها به آنچه می‌خواهید می‌رسید. به هنگام دستیابی به اهداف، دقیقه ای وقت صرف نموده و این میزان از موفقیت تان را مرور نمایید تا محرکی برای تقویت رفتارهای مثبت تان گردد.شما باید در ابتدا به خودتان اعتماد کنید و به این طریق اعتماد به نفس خود را تقویت نموده و سپس به برنامه ریزی برای انجام امور خود بپردازید.به عنوان مثال، در نظر بگیرید که شما یک برنامه‌ی کاهش وزن برای خود در نظر دارید و به خودتان قول می‌دهید که تا شش ماه آینده وزنتان را کاهش می‌دهید. اما مدام وقت را هدر می دهید، ورزش نمی‌کنید و بی دلیل با خود می‌جنگید و به هیچ یک از قول هایی که به خود داده اید، عمل نمی‌کنید.سعی کنید راه و روش موفقیت خود را شناسایی نمایید، سپس برای خودتان اهداف مشخص و زمان بندی مناسب در نظر بگیرید و مطابق آن عمل کنید.به اموری که تحت کنترل شما هستند و آن‌هایی که نیستند فکر کنید و یاداشتی از آن‌ها تهیه نمایید. بر روی چیزهایی که می‌توانید تغییر دهید تمرکز کنید. به محیط پیرامون، افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید، شغلی که بدان مشغول هستید و همکاران توجه نموده و مورد ارزیابی قرار دهید تا مواردی که موجب پایین آمدن سطح زندگی تان می‌شود را دریابید و بر چیزهایی که می‌توانید تغییرشان دهید متمرکز شوید. اگر که تغییر آن موضوع در حیطه اختیار شما نمی‌باشد از آن صرف نظر کرده و انرژی تان را در جای دیگری خرج نمایید.
اگر افراد یا شرایطی وجود دارند که باعث تضعیف روحیه و یا کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شوند، جایگاه آن‌ها را در برنامه خود مجدداً بررسی نمایید و تلاش کنید با افرادی ارتباط برقرار کنید که تاثیر مثبتی بر شما دارند.گذران اوقاتی شاد و مفرح در کنار خانواده و افرادی که دوستشان دارید و احساس خوبی به شما منتقل می‌کنند، روشی عالی برای بهبود روابط و افزایش عزت نفس است.همواره تلاش کنید که استرس و موارد استرس زا را از زندگی خود حذف نمایید، به منابع ایجاد استرس توجه داشته باشید. شاید شما ساعات زیادی را مشغول کار هستید و مسئولیت های زیادی دارید و اوقات استراحت و فراغت شما کم می‌باشد. اجازه ندهید که برنامه های روزمره تان شما را از پای درآورند، به دنبال راه هایی باشید که وقت آزاد برای خود در نظر بگیرید و شاداب و سرزنده باشید.برای یادگیری موارد جدید وقت بگذارید و برای خودتان سرگرمی تازه ای دست و پا کنید. تجربه های جدید و جذاب برای شما مفید است و علاوه بر دادن افق فکری جدید، ‌به شما کمک می‌کند که احساس ارزشمند بودن داشته باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر