یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چند راه ساده برای محو لکه لباس کودک

عکس, چند راه ساده برای محو لکه لباس کودک

اگر روی لباس کودک شما لکه شیر یا غذاهای کمکی ریخته و پاک نمی شود با این آموزش در یاس فان همراه شوید.

بهتر است لباس هایی را که لک شده‌اند در ابتدا از ماده اصلی کثیف کننده مثل غذا یا شیر پاک کنید، سپس لباس یا قسمت لک شده را در آب ولرم بخیسانید تا راحت‌تر پاک شود. در نهایت با توجه به نوع لکه پارچه را بشویید.

برای لکه شیر مادر یا شیر خشک، بیشتر لکه های مواد غذایی و پس دادن پوشک بهتر است در ابتدا لکه را در آب گرم و صابون قرار دهید. سپس از شوینده های آنزیم دار و یک برس شست و شو یا مسواک استفاده کنید.

استفاده از آفتاب :

اینکه لباس را بشویید و یکی دو ساعت آن را در نور آفتاب پهن کنید، باعث می‌شود تا لکه ها بسیار کمرنگ‌تر شده یا از بین بروند. به طور مثال وقتی لباس های قدیمی کودک را که با شیر لک شده‌اند از کمد در می‌آورید، ممکن است لکه ها زرد رنگ و تیره شده باشند. استفاده از نور آفتاب انتخاب موثری برای از بین بردن لکه های این چنینی است.بهترین راه این است که لباس را روی سطح صافی قرار دهید، طوری که قسمتی که دارای لکه است در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. البته پهن کردن روی بند رخت نیز بی تاثیر نیست.

پاک کردن لکه میوه یا سبزیجات از لباس بچه

از محلول سرکه استفاده کنید. به این صورت که هر میزان سرکه را با دو برابر آب مخلوط کرده و روی لکه لباس کودک با استفاده از سرنگ یا قطره چکان بچکانید. بعد ۱۰ دقیقه لباس را با شوینده مناسب در ماشین لباسشویی شست و شو دهید.

پاک کردن لکه های چربی از لباس نوزاد

لکه های روغنی و چربی مثل روغن یا کرم های نوزاد را می‌توانید با استفاده از پاشیدن مقداری نمک، پودر تالک یا نشاسته ذرت -که چربی را جذب می‌کنند- از بین ببرید.بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پودر یا آرد را پاک کنید و با مقداری شوینده مناسب در ماشین لباسشویی بشویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر