یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چند مدل طلاق داریم انواع طلاق

عکس, چند مدل طلاق داریم انواع طلاق

اکثر ما فقط می دانیم که سه نوع طلاق وجود دارد: طلاق توافقی ، طلاق از سوی مرد ، طلاق از سوی زن . اما طلاق انواع مختلفی دارد که در این پست از یاس فان به آن اشاره می کنیم.

**اقسام طلاق بر اساس امکان رجوع:

*طلاق بائن : نوعی از طلاق است که مرد حق رجوع به زن را ندارد.( طلاق خلع و مبارات ، یکی از اقسام طلاق بائن است و طلاقی است که طرفین به علت کراهتی که از هم دارند، از یکدیگر جدا می شوند . در این طلاق که زن مالی را به مرد می بخشد تا مرد را به طلاق راضی کند و تا زمانی که زن از این مال رجوع نکرده باشد ، طلاق از نوع بائن محسوب می شود ؛ زیرا زمانی که زن از بذل رجوع کند ، مرد هم می تواند از طلاق رجوع کند).

*طلاق رجعی:در ماده ۱۱۴۸ قانون مدنی طلاق رجعی تعریف شده است . بر اساس این ماده : ” در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع است ” . بدین ترتیب در تعریف طلاق رجعی می توان گفت که طلاق رجعی طلاقی است که پس از آن ، زن باید عده نگه دارد و در این مدت رجوع از طلاق امکانپذیر است . به همین دلیل ، در صورتی طلاق رجعی است که :اولا بعد از طلاق لازم باشد که زن عده طلاق نگه دارد . بنابراین ، طلاقی که عده ندارد ( مانند دختر باکره و زن یائسه ) ، طلاق از نوع بائن است .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر