یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چند وقت بعد عمل بینی می شود ورزش را شروع کرد

عکس, چند وقت بعد عمل بینی می شود ورزش را شروع کرد

اغلب افرادی که عمل بینی می کنند افرادی هستند که به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند پس این افراد به دنبال ورزش و زیبایی اندام هم می روند. چه زمانی بعد از جراحی می توانند دوباره ورزش را شروع کنند ؟

پزشکان معمولا بیمارانشان را ۳ تا ۷ روز بعد از عمل رینوپلاستی به پیاده‌روی‌های سبک تشویق میکنند. تحرک مداوم و طولانی‌مدت به بهبود جریان خون کمک میکند که میتواند باعث از بین رفتن کبودی و تورم بعد از عمل شود. معمولا توصیه میشود بعد از عمل زیبایی بینی کاری انجام ندهید، بجز پیاده‌روی آرام و سبک در هفته اول به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز.

توصیه میشود بعد از باز کردن آتل از روی بینی، تا ۲۴ ساعت ورزش نکنید. پس از این مدت زمان کوتاه میتوانید به باشگاه برگردید. استفاده از دستگاه استپ، تردمیل، و پارویی برای شروع بسیار مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که هرگونه تمرین ورزشی شدید در مدت زمان ۸ تا ۲۱ روز بعد از عمل رینوپلاستی میتواند جریان خون را افزایش دهد و بنابراین احتمال خونریزی بینی بالا میرود. هنگام تمرین خوب تنفس کنید، آب زیاد مصرف کنید، و سبک تمرین کنید.

کسی که بینی اش را جراحی می کند تا دو هفته اول بعد از عمل رینوپلاستی باید از فعالیت‌های شدید دوری کنید و هنگام خواب سر خود را در حالت شیبدار نگه دارید. دوره مراقبت بعد از عمل بسیار مهم است زیرا بینی باید در این مدت بهبود یابد و ورم آن به کمترین میزان ممکن برسد. بیمار بعد از دو هفته، در صورتی که روند بهبودی بینی به درستی طی شده باشد و بینی به وضعیت مطلوبی رسیده باشد، میتواند تند راه برود و ورزش‌های سبک انجام دهد. یک ماه بعد از عمل بیمار میتواند به فعالیت‌های شدید و ورزش سنگین قبل از عمل ادامه دهد و اجسام سنگین بلند کند.

اگر مصرف تمام مکمل‌های ورزشی خود را به ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی موکول کنید خوب است. اما همانطور که در بالا اشاره شد، در هفته اول از رفتن به باشگاه خودداری کنید. بنابراین بهتر است مصرف مکمل‌های ورزشی را بعد از ۷ روز شروع کنید.

استفاده از وزنه‌ها و کار کردن با هرگونه دستگاهی که با شدت زیاد روی ماهیچه‌های خاصی کار میکند باید به مدت ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل رینوپلاستی انجام نشود. قبل از شروع ورزش سنگین، استفاده از وزنه‌های سبک‌تر با تعداد دفعات کمتر خوب است، اما به طور کلی دست کم در ۴ هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی روی بهبود بینیتان تمرکز کنید و استفاده از وزنه و ورزش‌های سنگین را فراموش کنید.

پزشکان توصیه میکنند که به مدت ۴ تا۶ هفته از شنا کردن بپرهیزید و در طول این مدت از هرگونه ورزش که درون استخر انجام میشود خودداری کنید. در ۴ هفته اول بعد از عمل رینوپلاستی شنا کردن، سونا، و اتاق بخار، همگی احتمال خونریزی بینی را به دلیل وجود هوای داغ افزایش میدهند و ممکن است بینی از طریق باکتری‌های موجود در آب دچار عفونت شود. هرگونه فشاری میتواند باعث تورم در اطراف بینی شود که همین امر روند بهبودی را به تعویق می‌اندازد. به همین دلیل بهتر است که به خودتان فرصت دهید و بعد از بهبودی کامل به برنامه‌های روزمره خود بازگردید. بعد از مدتی که پزشک برای استراحت شما تعیین کرده، میتوانید به برنامه‌ها و کارهای دلخواهتان بپردازید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر