یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چه دارویی را جایگزین فیناستراید کنم

اگر شما خانم هستید و نمی توانید فیناستراید مصرف کنید یا اگر آقا هستید اما عوارض این دارو شما را اذیت می کند شما می توانید از جایگزین های دیگر درمان ریزش مو که در این پست از یاس فان به معرفی آن می پردازیم استفاده کنید:

چه دارویی را جایگزین فیناستراید کنم:

*داروی ماینوکسیدیل یا روگین
ماینوکسیدیل یکی از داروهای کنترل ریزش مو در زنان و مردان است که به صورت محلول یا فوم در دسترس بوده و برای درمان موضعی استفاده می‌شود. این دارو باید روزی دو بار به پوست سر مالیده شود و بدون نسخه پزشک نیز فروخته می‌شود. برای حفظ اثر این دارو باید مصرف آن را تا آخر عمر ادامه داد. به همین دلیل ممکن است استفاده از آن چندان خوشایند نباشد. توجه کنید که بر اساس نتایج تحقیقات مصرف هم‌زمان داروی فیناستراید و ماینوکسیدیل نمی‌تواند اثرگذاری آن‌ها را بیشتر کند. ممکن است که این موضوع تا حدی باعث افزایش سرعت بهبود شود اما نتایج آن چندان قابل توجه نیستند.

*آمپول بیوتین و مکمل آن و قرص های زینک پلاس

برای اینکه متوجه شویم مکمل بیوتین یا زینک کدامیک را برای رشد مو و پیشگیری از ریزش مو استفاده کنیم، بهتر است ابتدا اطلاعاتی در مورد آنها کسب نمایید.بیوتین که به آن ویتامین B7 یا ویتامین H نیز می‌گویند، در مواد غذایی بسیاری یافت می‌شود و به همین دلیل کمبود آن در بدن کمتر اتفاق می‌افتد. این ویتامین به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل نماید. البته تنها نقش بیوتین در بدن تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود. بیوتین به مدیریت قند خون کمک می‌کند، از یک بارداری سالم و ایمن حمایت می‌نماید و از همه مهم‌تر در سلامت پوست، مو و ناخن نقش دارد.از سوی دیگر روی (زینک) نیز یک عنصر معدنی است که در سلول‌های بدن یافت می‌شود و بدن انسان برای سالم ماندن به آن احتیاج دارد. زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در برابر هجوم باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدن انسان محافظت می‌نماید. بدن انسان برای ساخت پروتئین و DNA به روی نیاز مبرم دارد. اما روی در رشد و ترمیم بافت مو نیز نقش عمده‌ای را بازی می‌کند و حتی به حفظ سلامت غدد چربی اطراف فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از مکمل‌های روی در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید هستند.

*کاشت مو
درصورتی‌که فرد شرایط مناسب برای کاشت مو را داشته باشد، بهتر است از این روش به جای داروی فیناستراید استفاده کند. چراکه مصرف این دارو عوارض زیادی دارد و پس از قطع مصرف احتمال برگشت ریزش موها وجود دارد. این احتمال بازگشت به حالت قبل در افرادی که ریزش موی شدیدی داشته یا طاسی گسترده دارند، بسیار بیشتر است. به‌علاوه خوردن هرروز یک قرص برای مدتی طولانی ممکن است آزاردهنده باشد. کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معمولا نتایجی دائمی دارد. به‌علاوه عوارض این روش بسیار کمتر از مصرف داروی فیناستراید است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر