یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چه دمنوش هایی برای بچه ها مفید و بی خطر است

عکس, چه دمنوش هایی برای بچه ها مفید و بی خطر است

به جای قهوه و چای و نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه و دمنوشهای پر خطر به کودکان خود این دمنوش ها را بدهید تا سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کرده و بیماریها را از بدن کودک دلبند خود دور کنید. در این پست از یاس فان لیست دمنوشهای بی خطر برای کودکان را قرار داده ایم.

لیموناد خانگی :لیموناد‌های آماده و موجود در فروشگاه‌ها مملو از قند و شکر مصنوعی هستند، اما می‌توانید به جای آن‌ها خودتان در خانه آب لیموترش بگیرید و شربت آب لیمو برای فرزندتان درست کنید، تا ویتامین C زیادی به او برسانید.

دمنوش زنجبیل :دمنوش زنجبیل برای کودکان بسیار مفید است و سبب رفع بدن درد‌های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا، عملکرد هضم و جذب، فعالیت مناسب کبد و کیسه صفرا و از بین بردن مشکلات تنفسی در آن‌ها می‌شود.

آب میوه طبیعی :آب میوه‌هایی که از میوه‌های طبیعی تهیه می‌شود و فاقد مواد شیرین کننده مصنوعی یا نگهداره‌های مضر هستند، به دلیل دارا بودن ویتامین‌های فراوان برای سلامتی کودکان مفید هستند.

چای هِل:دمنوش هِل بهترین نوشیدنی برای کودکان دچار دل درد است، زیرا هل سبب تسهیل عملکرد دستگاه گوارش و درد‌های معده می‌شود بنابراین به کودکانی که دچار دل درد هستند روزی یک مرتبه چای هل دهید.

چای بابونه:دمنوش بابونه از جمله نوشیدنی‌هایی می‌باشد که برای بدن کودک مفید است و مصرف محدود آن سبب رفع مشکلات گوارشی کودکان می‌شود، زیرا بابونه ضد دل درد، رفع کننده مشکلات گوارشی، تسکین دهنده درد‌های بدن و از بین برنده گاز در روده‌ها است.

چای نعناع:یکی از نوشیدنی‌های کمک رسان که سبب رفع دل درد و اسپاسم و گرفتگی‌های عضلات داخل شکمی هنگام ابتلای کودک به مسمومیت‌های گوارشی می‌شود، دمنوش یا چای نعناع می‌باشد.

چای سبز:چای سبز حاوی کافئین زیادی است بنابراین مصرف بیش از حد آن برای کودکان توصیه نمی‌شود. همچنین برخی کودکان ممکن است با مصرف چای سبز دچار حساسیت و آلرژی شوند بنابراین مصرف چای سبز برای کودکانی که دچار آلرژی و حساسیت هستند، توصیه نمی‌شود.

چای تمشک قرمز:از بهترین دمنوش‌هایی که سرشار از مواد مغذی بوده و در سلامت کبد و کلیه نقش مهمی دارد، چای تمشک قرمز است که توصیه می‌شود والدین این نوع دمنوش و یا چای را برای رفع اینگونه از بیماری‌ها در هفته حداقل یکبار به کودک خود بدهند.

شیر گاو:یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع کلسیم و ویتامین D شیر است که پروتئین‌های مفید نیز دارد. برای تامین کلسیم و ویتامین D مورد نیاز کودکان توصیه می‌شود که آن‌ها روزانه نیم لیتر شیر مصرف کنند. کودکان بالای دو سال بهتر است شیر کم چرب مصرف نمایند.باید بدانید برخی از کودکان به لاکتوز حساسیت دارند و بعد از خوردن محصولات لبنی دچار مشکل می‌شوند. این کودکان بهتر است از شیر‌های بدون لاکتوز استفاده نمایند.نوشیدنی‌های لبنی که از شیر تهیه می‌شوند و دارای مواد معدنی و ویتامین‌های فراوان هستند نیز برای کودک مفید هستند، اما به اندازه خود شیر کلسیم ندارند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر