یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چکار کنیم تا خیار در یخچال سریع پلاسیده نشده و تازه بماند

عکس, چکار کنیم تا خیار در یخچال سریع پلاسیده نشده و تازه بماند

یکی از مشکلات خیار در یخچال این است که خیلی زود پلاسیده شده و کپک می زند . چکار کنیم تا بتوانیم خیار را به مدت طولانی تازه نگهداریم. مشکل اصلی این است که شما اصلا نباید خیار را در یخچال بگذارید. سرما خیار را زود پلاسیده و فاسد می‌کند؛ لذا تا جای ممکن بهتر است خیار در یخچال نگهداری نشود. نور مستقیم خورشید نیز به خیار چیده شده آسیب می‌زند. خیار، چه در مزرعه و چه در آشپزخانه به سرما حساسیت دارد و در دمای کمتر از ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد رشد نمی‌کند. در خانه نیز اگر دما کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد، خیار زود مقاومتش را از دست می‌دهد و می‌پلاسد.

روش نگهداری خیار به مدت طولانی بیرون از یخچال:خیار در دمای اتاق و روی سطوحی مثل میز کابینت بیشتر دوام می‌آورد و تازه‌تر می‌ماند. حتی خیار‌هایی را که سه روز در یخچال نگه داشته‌اید اگر پس از سه روز روی میز کابینت بچینید باز هم مدتی تازه می‌مانند.

روش نگهداری خیار در دمای اتاق:خیار را درون کیسه پلاستیکی دربسته بگذارید. خیار باید از نور مستقیم خورشید دور بماند. خیار را از سبزیجات و میوه‌هایی مثل گوجه‌فرنگی رسیده، موز، خریزه‌جات یا هر میوه و خوراکی دیگری که گاز اتیلن تولید می‌کند، دور نگه دارید تا آسیب نبیند.

آیا می‌توان خیار را فریز کرد؟خیار در فریزر خوب نمی‌ماند. پس توصیه می‌شود که خیار را در فریزر نگه ندارید. خیار، چون میوه مرطوبی است، آب آن در دمای فریزر یخ می‌زند؛ لذا پس از آن‌که خیار منجمد از فریزر بیرون آورده شد و یخ آن آب شد، وامی‌رود و می‌پژمرد.

روش نگهداری خیار به مدت طولانی در یخچال :باتوجه به شیوع بیماری خطرناک کرونا، خیار‌های خریداری شده را حتما زیر آب جاری خوب بشویید. سپس صبر کنید تا خیار‌ها کاملا خشک شوند یا خودتان آن‌ها را خشک کنید. آن‌گاه می‌توانید خیار‌های خشک شده را درون کیسه پلاستیکی دربسته بگذارید و در یخچال یا محیطی با دمای مناسب و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید. اگر برای نگهداری خیار‌ها جز یخچال گزینه دیگری ندارید، آن‌ها را در قفسه بالایی یا میانی و جلو یخچال نگه دارید و طی سه روز مصرف‌شان کنید. خیار پس از آن‌که خرد یا قطعه‌قطعه شد حدود یک تا دو روز در یخچال، تازه می‌ماند؛ به‌شرطی که طبق شرایط گفته شده نگهداری شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر