یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چگونه با مرغ قیمه درست کنیم

عکس, چگونه با مرغ قیمه درست کنیم
شاید درست کردن خورشت قیمه با گوش چرخ شده یا خورشتی برای شما مزه ای تکراری پیدا کرده باشد یا اینکه بخواهید ناهار امروز را با مرغ درست کنید. خوب چه چیز بهتر از قیمه پلو با مرغ ؟
مواد لازم برای ۴ نفر
لپه۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم ، سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ ، سیب زمینی۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری ، لیمو عمانی۴ عدد ، زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه ، زردچوبه و روغن به مقدار کافی
برای تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مجلسی ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورد و در صورت امکان چند بار آب درون کاسه را تعویض می کنیم تا نفخ لپه کاملا گرفته شود.در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.حالا پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شود. در ادامه لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا لپه هم کمی سرخ شود.توجه داشته که زمان سرخ کردن لپه خیلی مهم است، اگر لپه کم تفت داده شود ممکن است در هنگام پخت خرد شود و اگر بیش از حد تفت داده شود سفت می شود و زیر دندان کاملا حس می شود. رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس سینه مرغ را به صورت قورمه ای مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.حالا گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس ۴ لیوان آب گرم به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم.در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.
در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را در آب می خیسانیم تا تلخی شان گرفته شود یا اینکه انها را از وسط باز می کنیم و تخمه های داخل لیمو را خارج می کنیم تا خورش را تلخ نکنند.حالا لیمو عمانی را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش ۳۰ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد، سپس در صورت تمایل می توانیم کمی پودر دارچین اضافه کنیم. دارچین را حتما باید در پایان پخت خورش اضافه کنیم، چون باعث تیره شدن رنگ خورش می شود.در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم.در این مرحله سیب زمینی ها را خشک می کنیم، سپس در روغن داغ سرخ می کنیم. در پایان خورش را پس از اینکه به روغن افتاد داخل ظرف مناسب می کشیم و به همراه کته یا برنج آبکش سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر