یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

چگونه به صورت علمی و درست بخور صورت بدهیم

عکس, چگونه به صورت علمی و درست بخور صورت بدهیم

بخور دادن صورت فواید زیادی برای پوست دارد به شرط آنکه آن را به طرز صحیح آن انجام دهید. شما با اینکار می توانید در پوست خود کلاژن سازی کنید و جوشهای سر سیاه را درمان نمایید. قوی ترین آبرسان پوست همین بخور دادن پوست است که اکثر ما از آن غافل هستیم.

می توان از مواد گیاهی مختلفی چون بابونه، گل ختمی، سبوس غلات، همیشه بهار، بومادران، آویشن، رازیانه، رزماری و…  جهت بخور دادن صورت استفاده کرد. این مواد گیاهی را می‌توانید بر اساس نوع پوست و هدف خود انتخاب کنید.

پوست های نرمال
برای بخور دادن پوست‌های نرمال می‌توان از تمام مواد گیاهی مانند بابونه، گل ختمی، سبوس غلات، همیشه بهار، بومادران، آویشن، رازیانه، جعفری، خرفه، گل گاوزبان، رزماری و… استفاده کرد.

پوست های چرب
بهترین بخور صورت برای پوست چرب استفاده از گیاهانی چون بابونه و گل ختمی است. زیرا این گیاهان باعث کنترل چربی پوست می‌شوند. هنگام بخور دادن صورت با استفاده از بابونه و گل ختمی بهتر است پوست خود را ماساژ دهید. ماساژ پوست هنگام بخور دادن تاثیرات مثبت بخور را افزایش می دهد. از تاثیرات ماساژ پوست به همراه بخور می توان به افزایش کلاژن سازی پوست و افزایش سرعت گردش خون اشاره کرد.

پوست های خشک
اگر پوست خشکی دارید، برای بخور دادن می توانید از گیاهانی چون جعفری، ختمی، خرفه، گل گاو زبان، و اسطوخودس استفاده کنید. این مواد التیام بخش هستند و می‌توانند علاوه بر آبرسانی پوست، تحریکات و التهابات پوست های خشک را برطرف کنند. بخور دادن پوست خشک باعث آبرسانی عمیق به پوست می شود در نتیجه رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند.

بخور صورت با استفاده از روغن های گیاهی
هنگام بخور دادن صورت خود می‌توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن بابونه، اسطوخودوس، روغن پرتقال شیرین، یاس، رز، روغن درخت چای و … نیز استفاده کنید. هر کدام از این روغن‌ها ویژگی‌ها و فواید منحصر به فردی دارند و می‌توانند فواید بخور را دوچندان کنند. به عنوان مثال :

۱. روغن بابونه
بخور دادن صورت با استفاده از ترکیب روغن بابونه و اسطوخودوس استرس و اظطراب را از شما دور کرده و باعث آرامش می شود.

۲. روغن پرتقال شیرین
ترکیب روغن پرتقال شیرین با روغن یاس، رز، صندل، وانیل یا کاج اسکاتلندی علاوه بر سلامت و طراوت پوست، باعث نشاط و شادابی شما می‌شود.

۳. روغن نعناع
بخور صورت با استفاده از روغن های نعناع، رزماری، لیمو و اکالیپتوس باعث باز شدن مجاری تنفسی می شود. انسداد و التهاب های ایجاد شده در راه های هوایی را درمان می کند و التهاب ها را کاهش می دهد.

انواع روش های بخور صورت
روش های مختلفی برای بخور دادن صورت وجود دارد که می توان به استفاده از حوله گرم، استفاده از ظرف پر از آب داغ و استفاده از دستگاه بخور اشاره کرد.

۱. بخور با استفاده حوله گرم
برای انجام بخور صورت با استفاده از حوله گرم تنها کافی است ظرفی را پر از آب کنید و روغن و یا مواد گیاهی مورد نظر را داخل آن بریزید، بعد از این که آب به جوش آمد، ظرف را از روی حرارت بردارید. حال حوله را داخل ظرف فرو ببرید. آب اضافی حوله را بگیرید. حوله باید نمدار باشد. حوله را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را از روی صورت بردارید. همچنین، می توانید از انواع ماسک برای بعد از بخور صورت استفاده کنید تا جذب آن بیشتر شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر