یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چگونه لکه های ثابت روی رو تختی را محو کنیم

عکس, چگونه لکه های ثابت روی رو تختی را محو کنیم

هرگز رو تختی خود را در حالت کثیف بو دار یا لکه دار به حال خود رها کنید . رو تختی شما باید همواره تمیز و خوش بو باشد. در این پست به شما آموزش میدهیم که با لکه ها و آلودگی های آن چکار کنید.

لکه های  عرق :

برای از بین بردن لکه‌های عرق از روتختی می‌توانید از سرکه، جوش شیرین یا مخلوط لیمو و جوش شیرین استفاده کنید. ۱ لیوان سرکه را در شیشه‌ای ریخته و آن را کاملا روی لکه‌ها اسپری کنید. پس از ۱۵ دقیقه با آب و صابون آن قسمت را بشویید.برای استفاده از جوش شیرین یا مخلوط آن با لیمو نیز لازم است مخلوط جوش شیرین با آب اکسیژنه یا لیمو را با مسواک حدود ۱۵ دقیقه روی لکه بکشید و سپس آن قسمت را بشویید. لکه عرق کاملا از بین خواهد رفت.

لکه های آرایشی روی رو تختی :

  1. لاک : یک دستمال کاغذی آغشته به استون را روی لک گذاشته و فشار دهید. این کار تا پاک شدن کامل لکه‌های لاک تکرار کنید. به همین راحتی لکه‌های لاک از روتختی پاک می‌شوند.
  2. کرم پودر :ریختن کرم پودر و لکه شدن روتختی از شایع‌ترین لکه‌های آرایشی روی روتختی است. کافیست با استفاده از یک سشوار با حرارت بالا به لکه‌ها حرارت داغ وارد کنید. جریان هوا و بخار موجود در آن سریعا باعث از بین رفتن لکه‌های کرم پودر می‌شوند.
  3. ریمل :برای از بین بردن آثار و لکه‌های ریمل باید از حلال روغنی موجود در خشک‌شویی‌ها استفاده کنید. این حلال باعث از بین رفتن چسبندگی پروتئین موجود در ریمل می‌شود. با یک مسواک به آرامی این حلال را روی لکه‌ها برس بکشید و پس از ۱۰ دقیقه با آب و صابون آن قسمت را بشویید.
  4. رژ لب :از خمیر دندان یا صابون کمک بگیرید. خمیر دندان را روی لکه‌ها بمالید و به کمک یک مسواک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این عمل  را تکرار کنید. سپس با یک دستمال تمیز آن قسمت را بشویید و به راحتی لکه را از بین ببرید.هم‌چنین می‌توانید با استفاده از صابون آن قسمت از روتختی که لکه‌دار شده است را بشویید و لکه‌ها را پاک کنید.

از بین بردن لکه‌های خون از روتختی
برای از بین بردن لکه‌های خون از روتختی راه‌های بسیاری وجود دارد. اگر بلافاصله پس از خونی شدن روتختی آن را از بین ببرید هیچ آثاری از آن باقی نخواهد ماند؛ اما در صورت قدیمی شدن لکه‌های خون پاک کردن آن از روتختی بسیار مشکل می‌شود. یکی از روش‌های کاربردی برای از بین بردن لکه‌های خونی در روتختی عروس، روتختی کودک و نوجوان استفاده از سرکه است. بلافاصله پس از کثیف شدن روتختی مقداری سرکه را روی لکه قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه با یک پارچه نرم یا حوله تمیز سرکه را پاک کنید و بشویید. لکه خون کاملا از بین می‌رود.از موثرترین و ساده‌ترین روش‌های از بین بردن لکه خون از روتختی می‌توان به پاک کردن لکه با آب سرد نیز اشاره کرد. این روش برای لکه‌های خون تازه بسیار کاربردی است و برای از بین بردن لکه‌های قدیمی تاثیری نخواهد داشت. در این روش کافی است آن قسمت از روتختی را که کثیف شده را با آب سرد بشویید و آن را مقابل آفتاب قرار دهید. دیگر اثری از لکه‌های خون روی روتختی شما وجود نخواهد داشت.

از بین بردن لکه‌های چربی روتختی

ابتدا حوله را روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس آن قسمت از روتختی را که لکه چربی دارد روی حوله قرار دهید. اگر لکه تازه است مقداری جوش شیرین روی آن بگذارید، اگر لکه روغن قدیمی است بهتر است چند قطره مایع ظرفشویی روی آن بریزید و پس از ۱۵ دقیقه به کمک یک مسواک به آرامی مواد را به‌طور یکدست پخش کنید و این کار را چندین بار تکرار کنید. مسواک زدن را به آرامی انجام دهید تا به بافت پارچه روتختی آسیبی وارد نشود. بعد از آن‌که چندین مرتبه این عمل را تکرار کردید لکه‌های چربی به آرامی از بین می‌روند. در مرحله آخر روتختی را با آب ولرم بشورید و اجازه دهید در معرض آفتاب خشک شود. روتختی شما مانند روز اول بدون لکه‌های چربی آماده استفاده است.

از بین بردن لکه‌های جوهر از روتختی

استفاده از الکل سفید برای از بین بردن لکه‌های جوهر یکی دیگر از روش‌های موثر در این امر است. در این روش با کمک یک پارچه تمیز یا چند تکه پنبه آغشته شده از الکل سفید به آرامی شروع به پاک کردن لکه‌های جوهر کنید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه هیچ آثاری از جوهر روی روتختی باقی نمی‌ماند. استفاده از مخلوط گلیسیرین و مایع شوینده برای شستشوی روتختی نیز یکی دیگر از روش‌های خانگی از بین بردن لکه‌های جوهر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر