یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چگونه کیک سیب درست کنیم با خمیر فوندانت سبز

عکس, چگونه کیک سیب درست کنیم با خمیر فوندانت سبز

برای درست کردن این مینی کیک های سیب سبز و خوشمزه با روکش خمیر فوندانت(تزیین کیک با خمیر فوندانت فیلم آموزشی) با این آموزش در یاس فان همراه شوید.

مواد لازم برای تزئین کیک

مارمالاد سیب ۱ فنجان
خامه فرم گرفته ۲ پیمانه
فوندانت و رنگ خوراکی به مقدار لازم

مواد لازم برای کیک

آرد سفید قنادی یک پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
دارچین نصف قاشق غذا
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
شکر یک دوم پیمانه
روغن مایع یک چهارم پیمانه
شیر یک چهارم پیمانه

نکات تهیه مینی کیک سیب:

همه مواد اولیه کیک دارچینی باید به دمای محیط رسیده باشن.برای تزئین کیک میتونید فوندانت سفید رنگ بخرین و با کمک رنگ خوراکی ژله‌ای هر مقداری که لازم دارین رو با رنگ دلخواه رنگی کنید و یا اینکه از ابتدا سه فوندانت رنگی به رنگ‌های سبز و قهوه ای (یا سیاه) و سبز تیره تهیه کنید.
ترکیب مارمالاد سیب و کیک دارچینی طعم فوق العاده‌ای به این کیک میده اگه مارمالاد سیب ندارین از پوره پخته شده سیب هم میتونید استفاده کنید.
برای این کیک هم از خامه ساده و هم از خامه طعم‌دار میتونید استفاده کنید مثلا خامه کاراملی برای فیلینگ این کیک طعم بسیار خوبی داره.
اگه برای کاور کردن کیک با خامه به ابزار پالت دسترسی ندارین میتونید از چاقوی آشپزخانه کمک بگیرین.
قالب نیم کره اندازه‌های مختلفی داره قالب نیم کره من سایز متوسط این قالب هست در صورت دلخواه میتونید با استفاده از قالب بزرگتر این کیک‌ها رو در اندازه بزرگتر درست کنید.
فوندانت رو بلافاصله بعد از خامه کشی نمیتونید روی کیک پهن کنید چون رطوبت خامه باعث میشه فوندانت پاره بشه و به اصطلاح خامه فوندانت رو میخوره اما بعد از انجماد این کار به راحتی انجام میشه.
برای تزیین کیک فوندانت دمای محیط بسیار اهمیت داره دمای محیط باید متعادل رو به سرما باشه یعنی نه انقدر گرم که خمیر نرم بشه و نه انقدر سرد که خمیر سفت بشه.
هنگام اضافه کردن رنگ به این نکته دقت کنید که رنگ به کار رفته در خمیر بعد از خشک شدن پر رنگ تر میشه پس در به کار بردن رنگ زیاده روی نکنید به مرور و با کسب تجربه، مقدار به کار بردن رنگ دستتون میاد.

تهیه کیک

برای آماده کردن این دسر اول باید کیک دارچینی رو آماده کنیم.قالب سیلیکونی به شکل نیم کره رو با روغن جدا کننده کاملا چرب کنید و قالب رو داخل سینی فر قرار بدین.بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه و کاملا مخلوط کنید و بعد سه بار الک کنید و کنار بذارین.تخم مرغ‌ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه. بعد به ترتیب روغن مایع و شیر رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مواد یکدست بشن و بعد دارچین رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.در مرحله آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده رو در دو مرحله اضافه کنید و با لیسک به حالت دورانی مخلوط کنید تا مایه کیک کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله آردی داخلش باقی نمونه.
از مایه کیک داخل قالب بریزین تا دو سوم هر نیم کره پر بشه و قالب رو در فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی بیست و پنج دقیقه بپزین.زمان در فرهای مختلف متفاوته در آخر با یک خلال دندان چک کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد قالب رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کاملا خنک بشه بعد به آرومی کیک‌ها رو از قالب جدا کنید. با یک چاقوی تیز قسمت بر آمده روی کیک رو جدا کنید تا کاملا صاف بشه و دقیقا هم اندازه قالب باشه.

بعد با هسته گیر سیب قسمت مرکزی کیک رو خالی کنید تا حالت حفره تو خالی داشته باشه اما مراقب باشید که به کف کیک آسیبی نرسه و سالم باقی بمونه.اگه ابزار هسته گیر نداشتین میتونید با استفاده از چاقو قسمت مرکزی کیک رو کمی تو خالی کنید.

اگه دوست داشتین کیک مرطوب تر باشه میتونید روی سطح کیک رو کمی با شیر مرطوب کنید برای این کار از قلمو کمک بگیرین.مارمالاد سیب رو داخل قیف بریزین و حفره خالی کیک رو با مارمالاد پر کنید. این کار رو برای همه کیک‌ها انجام بدین.خامه شیرین شده قنادی رو از فریزر خارج کنید تا یخش باز بشه و با دور تند همزن بزنید تا کاملا فرم بگیره.نصف خامه فرم گرفته رو داخل قیف بریزین و سر قیف رو قیچی کنید از خامه روی کیک بزنید طوری که دور تا دور سطح کیک و اطراف حفره رو پوشش بده.

روی نصف کیک‌ها رو با خامه بپوشونید و بعد دوباره مارمالاد رو هم سطح خامه پر کنید.نصف بعدی کیک‌ها رو ساده و بدون خامه نگه دارین.یکی از کیک‌های خامه‌دار و یکی از کیک‌های ساده رو بردارین و بهم بچسبونید و خیلی کم فشار بدین تا بهم بچسبن.دو انگشتتون رو روی دو مرکز کیک قرار بدین و کیک رو توی دستتون بگیرین و بعد به کمک پالت از خامه اطراف کیک بزنید طوری که یک لایه نازک خامه دور کیک رو بپوشونه.

روی قسمتی از کیک رو که قراره روی سطح قرار بگیره رو تا جای ممکن تا اطراف انگشت با خامه بپوشونید و بعد کیک رو روی میز کار قرار بدین . با کمک ابزار فوندانت روی کیک حالت فرو رفتگی ایجاد کنید.چون همه سیب‌ها در قسمت بالای خودشون فرو رفتگی دارن اگه ابزار فوندانت نداشتین از هر وسیله مشابهی میتونید استفاده کنید حتی میتونید این کار رو به آرومی با انگشت انجام بدین.خامه مینی کیک سیب۱۰- وقتی حالت فرورفتگی روی کیک ایجاد شد دوباره با پالت از خامه روی قسمت باقیمانده رویی بزنید.

در این مرحله چون نمیتونیم کیک رو با دست نگه داریم باید با صبر و دقت کار رو انجام بدیم.وقتی اطراف کیک کاملا با خامه کاور شد اون رو به فریزر انتقال بدین تا چند ساعت یا یک شب بمونه و کاملا یخ بزنه.مابقی کیک‌ها رو هم به همین ترتیب آماده کنید.مقداری از فوندانت سفید رو با رنگ سبز مخلوط کنید و فوندانت رو ورز بدین تا کاملا رنگ بگیره رنگ سبزی که ایجاد می‌کنید باید روشن باشه میتونید کمی رنگ زرد هم اضافه کنید تا رنگ فوندانت کاملا مشابه رنگ سیب بشه.فوندانت مینی کیک سیب۱۱- فوندانت رو با وردنه به ضخامت چند میلی باز کنید.

کیک منجمد رو از فریزر خارج کنید و فوندانت رو روی کیک قرار بدین قسمت فرو رفتگی روی کیک رو دوباره با ابزار روی فوندانت ایجاد کنید و به آرومی فوندانت رو روی کیک بخوابونید.چون شکل کیک گرد هست ممکنه این کار مشکل باشه برای اینکه چین ایجاد نشه فوندانت رو از هر قسمت بلند کنید و با قسمت کناری کف دست روی سطح کیک بخوابونید و برای قسمت های دیگه هم این کار رو انجام بدین تا فوندانت کاملا دور کیک رو بپوشونه.

برای جدا کردن فوندانت اضافی از چاقوی تیز کمک بگیرین و همزمان با بریدن فوندانت اون رو به سمت زیری کیک هدایت کنید تا کاملا روی کیک فیکس بشه این کار رو برای دور تا دور کیک انجام بدین.حالا کیکمون کاملا با فوندانت کاور شده دوباره با ابزار فوندانت قسمت فرو رفتگی روی کیک رو مشخص تر کنید.مقدار کمی از فوندانت رو با رنگ قهوه‌ای یا مشکی رنگ کنید و قسمت کوچیکی از فوندانت رو داخل دست حرکت بدین تا شکل لوله‌ای پیدا کنه و با کمک دست یک سمتش رو کمی تیز تر و حالت‌دار بکنید تا شکل چوب روی سیب ایجاد بشه.

عکس, چگونه کیک سیب درست کنیم با خمیر فوندانت سبز

برای آماده کردن برگ کمی از فوندانت رو با رنگ سبز به رنگ سبز تیره در بیارین این رنگ سبز باید از رنگ سبز سیب تیره‌تر باشه و مشابه رنگ برگ درخت‌ها باشه.فوندانت رو به ضخامت یک میلی با وردنه باز کنید بعد با یک کاتر گرد قالب بزنید و با همون کاتر گرد دوباره با کمی فاصله از داخل دایره قبلی قالب بزنید تا شکل برگ ایجاد بشه.تزئین مینی کیک سیب۱۴- به کمک ابزار فوندانت یا هر وسیله تیزی مثل سیخ چوبی روی برگ طرح بندازین تا کاملا شکل برگ بشه.

قلمو رو به چسب فوندانت آغشته کنید؛ اگه چسب فوندانت ندارین میتونید از آب استفاده کنید.

با کمک قلمو قسمت فرو رفته کیک و جایی که چوب روی سیب قرار میگیره رو کمی مرطوب کنید و چوب رو به سیب وصل کنید.برگ رو توی دستتون کمی حالت بدین و قسمتی از سیب رو که برگ روش قرار میگیره کمی با قلمو مرطوب کنید و برگ رو روی سیب فیکس کنید.کیک زیبا و تک نفره شما آماده ست در صورت دلخواه میتونید با کمک قلمو کمی رنگ پودر قرمز رنگ روی قسمتی از سیب برنید تا حالت سرخی سیب رو ایجاد کنه.این کیک خوشگل رو برای مهمونی و مناسبت‌های مختلف میتونید آماده کنید تا همه از خوردنش لذت ببرن.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر