یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چیز کیک کیوی قالبی و فوق مجلسی

عکس, چیز کیک کیوی قالبی و فوق مجلسی

همان طور که میدانید چیز کیکها با بیسکویت پتی بور تهیه می شوند بیسکوییت هایی که در بیشتر سوپر مارکتها یافت می شود عکس آن را در زیر می بینید : ( پنیر خامه ای و پنیر صبحانه ، پودر ژلاتین و تخم مرغ ، نشاسته ذرت و شکر و… از بقیه مواد لازم این چیز کیک هستند )

عکس, چیز کیک کیوی قالبی و فوق مجلسی

مواد لازم چیز کیک کیوی
بیسکویت پتی بور ۱۳۰ گرم
کره ۷۵ گرم
مواد لازم لایه پنیری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
آب جوش ½ لیوان
کیوی ۱ عدد
مواد لازم کرم کیوی
آب سرد ¼ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
پوره کیوی ۲۶۰ گرم
شکر ۶۰ گرم
نشاسته ذرت ۱۲ گرم
ژل بریلو به مقدار کافی

نخست بیسکویت را درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود.بیسکویت پودر شده را با کره ذوب شده به کمک لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام ذرات بیسکویت به کره آغشته شود. حالا رینگ مورد نظرمان را برداشته، سپس دیواره های آن را با طلق می پوشانیم.حالا برای لایه اول چیز کیک، ابتدا تمام مواد کراست را درون رینگ ریخته و با پشت قاشق یا لیوان به خوبی را فشار می دهیم تا سطحی یکسان و فشرده ای بدست آید. در ادامه قالب را درون یخچال منتقل می کنیم.

اجازه می دهیم لایه کراست به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا سفت و منسجم شود. حالا به سراغ درست کردن لایه پنیری چیز کیک می رویم، برای این منظور کیوی ها را پوست گرفته و به صورت نازک برش می زنیم.حالا زرده تخم مرغ را جدا کرده و درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم، سپس خامه صبحانه، پنیر ماسکارپونه و شکر را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد پنیری ترکیب و یکدست شوند.

در ادامه پودر ژلاتین را با آب جوش مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم، سپس ژلاتین را از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود. حالا ژلاتین خنک شده را به مخلوط پنیری اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود.حالا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کرده و برش های کیوی را به ۲ نیمه تقسیم می کنیم، سپس کیوی ها را به صورتی اطراف قالب قرار می دهیم که کاملا به دیواره قالب بچسبند و بین آنها فاصله ای ایجاد نشود.

در ادامه با احتیاط کامل مواد پنیری را روی لایه کراست می ریزیم که کیوی ها از دیواره قالب جدا نشوند، سپس به کمک لیسک روی سطح پنیر را صاف و یکدست کرده و در نهایت قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.در این مرحله به سراغ درست کردن کرم کیوی می رویم، برای این منظور ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد روی حرارت کتری بنماری می کنیم تا کاملا حل شود، سپس کیوی ها را پوست گرفته و با میکسر یا گوشت کوب برقی پوره می کنیم.

پوره را به همراه نشاسته و شکر درون یک قابلمه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته باز شود. زمانی که پوره جوشید قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.حالا ژلاتین بنماری شده را درون قابلمه حاوی مواد ریخته و با گوشت کوب برقی میکس می کنیم. در ادامه قابلمه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد، سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود.

پس از گذشت ۲ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و کرم کیوی را به آرامی روی لایه پنیری می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده تا کرم کیوی نیز همانند سایر لایه ها به خوبی ببندد.در نهایت بعد از گذشت این زمان قالب چیز کیک را از یخچال خارج کرده و در ظرف سرو مورد نظرمان انتقال می دهیم و به آرامی طلق دور چیز کیک را جدا می کنیم، سپس با فرچه ژل بریلو را روی حلقه های کیوی و کرم کیوی می مالیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر