یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کاربردها و خواص درمانی نمک میوه

عکس, کاربردها و خواص درمانی نمک میوه

نمک معمولی از کلر و سدیم تشکیل شده و به راحتی در آب قابل حل است و از جمله املاح لازم برای بدن انسان می باشد. در علم شیمی نمک خوراکی به سدیم کلرید معروف شده، نمکی که از سنگ نمک به دست آمده است و در دریاها موجود می باشد. منظور از نمک میوه در کیک پزی سدیم سیترات (Sodium Citrat) است که جزء افزودنی های خوراکی می باشد. نمک میوه نه تنها در کیک پزی بلکه در نان پزی نیز به جای جوش شیرین در نان مورد استفاده است.

نمک میوه پودر سفید رنگی است برای هوادهی به کیک های کوچک شامل جوهر لیمو،جوش شیرین،نشاسته،پیروفسفات و آرد گندم به مقداربسیارکم .
همچنین می توان به جای نمک میوه ازبیکینگ پودر در تهیه کیک ها استفاده نمود .

استفاده از نمک میوه در کیک از قرن ۱۷ و ۱۸ شروع شد، زمانی که دانشمندان مشغول بررسی ظاهر و خواص نمک های مختلف بودند. وجود نمک در آب های گرم باعث به وجود آمدن آب های معدنی شده بود که مردم از آن آب ها می نوشیدند. نمک میوه ای دقیقا زمانی به وجود آمد که تارتاران با برخی طعم دهنده ها باعث به وجود آمدن یک مزه جدید به نام پودر نمک میوه شدند. پودر نمک میوه از اسید مخلوط، مرکبات و طعم دهنده ها تهیه شده است. پس می توان گفت که نمک های که در محلول مشتق شده اند به نام نمک میوه شناخته شده اند و نام نمک میوه به ترکیباتش اشاره دارد.

چگونگی پخش پودر نمک میوه در سراسر جهان بدین صورت بود که یک داروساز بعد از به دست آوردن نمک میوه آن را به یک دریانورد داد.

کاربرد درمانی نمک میوه در پزشکی

درمان چاقی
بهبود سوء هاضمه
درمان وبا، نقرس و روماتیسم
درمان سرماخوردگی و تب
برطرف کردن جوش
رفع سردردهای صفرایی
درمان اسهال

در قرن ۲۰ نمک میوه جزء مواد تشکیل دهنده داروها بوده است و می توان گفت که علاوه بر کاربرد نمک میوه در کیک پزی و شیرینی پزی، نمک میوه در درمان بیماری های گفته شده نقش موثری را داشته است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر