یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

کاشت و تکثیر گل رز فرانسوی و نکات نگهداری درست

عکس, کاشت و تکثیر گل رز فرانسوی و نکات نگهداری درست
یکی از زیباترین گونه های گل رز ، رز فرانسوی است که طرفداران زیادی دارد . مناسب ترین وقت برای کاشتن این رز زیبا ، مانی است که هوا هنوز در شزایط سرما و یخبندان نباشد. خاک این گل باید دارای منبع زیادی از هوموس و هم چنین آب گذر باشد. قبل از اینکه گل رز کاشته شود باید ریشه های آسیب دیده ی آن را حذف شود. بعد از اینکه این گل کاشته شد، برای اینکه ریشه ها با فضای جدید خود سازگاری پیدا کنند آبیاری انجام می شود.در مناطقی که به لحاظ آب و هوایی دارای بادهای فروان هستند کاشت و پرورش گل رز فرانسوی بهتر است انجام نگیرد، زیرا این گل ها دارای شاخه های نازک هستند که باد می تواند به راحتی باعث شکسته شدن آنها شود و هم چنین تبخیر زیاد باعث پژمردگی و بهم ریختگی این گیاهان می شود. این گیاه احتیاج به محیطی دارد که افتاب آن کامل و یا حتی نمیه سایه باشد وتوانایی دارد که در دمای منفی ۲۵ درجه هم زنده بماند.رزهای فرانسوی را می توان در بازه زمانی شروع تابستان یا در روزهای آخریه ی فصل بهار کود دهی کزد. هرچند که این گیاهان نیاز فراوانی به کودهی ندارد. اما جهت اطمینان از مقاوم بودنشان در برابر آفتاب و خاک غیرحاصل خیز، می توان به اندازه ۱۰۰ میلی گرم در ماه کود به آنها داد. برای اینکار از کودهایی نظیر کودهای ارگانیک مثل پوست میوه ها و یا کودهای ۱۰_۱۰_۱۰ و یا ۲۰_۲۰_۲۰ استفاده می شود.

آبیاری

در آبیاری گل فرانسوی، آب باید تنها سطح کمی از روی خاک را بگیرد و نیازی به غرقاب شدن خاک این گل نمی باشد. سپس آب اندک اندک در داخل خاک راه می یابد و ریشه ها از آن بهره مند می شوند. لازم به ذکر است که هنگام آبیاری این گیاه ، خاک آن نباید رطوبت داشته باشد.

روش های تکثیر گل رز فرانسوی

تکثیر به روش بذر، دانه ها از درون میوه هایی که رسیده اند بر روی زمین ریخته و پراکنده می شوند و باجذب شدن آنها در خاک شروع به رویش میکنند و گل های جدید را تشکیل می دهند.
تکثیر به روش رویشی، از روش های پاجوش، پیوند زدن، قلمه زدن وخوابانیدن برای ازدیاد این گیاهان استفاده می شود.

هرس کردن گل رز فرانسوی :

برای بالا بردن کیفیت گیاه گاهی لازم است اقداماتی جهت هرس کردن آن انجام بگیرد.برای اینکه نور به مقدار کافی به تمامی قسمت های رویشی گیاه برسد کافی است شاخه های کناری گیاه را حذف کرده و با دسترسی به شاخه های آسیب دیده وسط گیاه و هرس آنان بتوانیم مسیر نور دهی به تمام بافت گیاه را میسر کنیم.در هرس کردن فقط شاخه هایی که درحال از بین رفتن و افتادن هستند را حذف می کنیم.توجه به این نکته که برش همیشه از بالای جوانه زده می شود در امر هرس کردن بسیار قابل اهمیت است.باید به این نکته توجه داشت که گل رز فرانسوی نیز همانند سایر گیاهان ممکن است در معرض آفات قرار بگیرد.برای جلوگیری از هجوم آفات به این گل، باید هفته ای یک بار بوته گل را بررسی کرده تا از عدم وجود این آفت ها اطمینان حاصل شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر