یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

کانادا چگونه کشوری است و شرایط مهاجرت به آن

عکس, کانادا چگونه کشوری است و شرایط مهاجرت به آن
کانادا یکی از کشورهایی است که در نگاه اول انتخاب بسیار خوبی برای مهاجارت به نظر می آید ، اما آیا واقعا مهاجرت به کانادا عقلانی است ؟ برای مهاجرت به کانادا باید بدانید از نظر زیبایی این کشور چشم اندازهای متنوعی را در دل خود جای داده است و کانادا با مساحتی بالغ بر ۹،۹۸۴،۶۷۰ کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان است. بیش از هر کشور دیگری، دریاچه ها و رودهای پرآب در کانادا وجود دارند. کانادا یک کشور ثروت مند است. اوتاواپایتخت بزرگ کانادا :بیشتر از صد و پنجاه سال پیش ملکه ویکتوریا “اتاوا” را به عنوان مرکز کانادا انتخاب کرد، این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین و چهارمین شهرداری بزرگ در کانادا شناخته می شد. شهر اتاوا داستانی برای گفتن دارد، که شامل سرفصل های مختلفی است. این داستان در حقیقت به هویت کانادا مربوط می شود. ابتدا کینگستون در سال ۱۸۴۱ و مونترال در ۱۸۴۴ به عنوان پایتخت کانادا انتخاب شدند، کبک در سال های ۱۸۵۱-۱۸۵۵ و ۱۸۵۹-۱۸۶۵ پایتخت رسمی کانادا بود.
مذهب و زبان کانادا:مردم در کانادا به طور رسمی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.شاخه های دین در کانادا بسیار متنوع و وسیع است، به دلیل غلبه کثرت گرایی مذهبی در فرهنگ سیاسی کشور، بسیاری از ادیان شناخته نشده تلقی می شوند. اگر این نسبت را در نظر بگیریم، ۷۷٪ از جمعیت کانادا خود را معتقد و مسیحی می دانند. مسیحیت در این کشور به شاخه های مختلفی از جمله کاتولیک ها، پروتستان و ارتدکس تقسیم می شود. جالب است که بدانید اسلام نیز به طور گسترده ای در کانادا گسترش یافته است. پیروان این دین اصولاً مهاجرانی هستند که از کشورهای عربی یا کشور های آسیایی به کانادا مهاجرت کرده اند.همچنین در میان کانادایی ها می توانید یهودیان، بوداییان و پیروان سایر فرقه های مذهبی را بیابید، فقط درصد کمی از مردم کانادا “حدودا ۱۰ درصد” خود را “بی دین” می شناسند. بسیاری از مردم نیز خود را اومانیست می نامند و به فرقه های مذهبی احترام می گذارند، در عین حال رعایت تمامی آیین ها و رسوم مذهبی را ضروری نمی دانند. برای آشنایی دقیق تر با ادیان و مذهب در کانادا به این اعداد توجه کنید.
۳۹٪ کاتولیک
۲۰.۳٪ پروتستان
۶.۳٪ مسیحیان
۳.۲٪ مسلمان
مساحت و جمعیت کانادا:کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه از نظر وسعت سرزمینی است، مساحت کشور کانادا بیش از ۹/۹ میلیون کیلومتر مربع است. اقیانوس های آرام، قطب شمال و اقیانوس اطلس بخشی از هویت سرزمینی کشور کانادا است. به همین دلیل شعار معروف “از دریا به دریا” کاملا مناسب برای کانادا است. طولانی ترین خط ساحلی به کانادا اختصاص دارد، این کشور از ۱۰ استان و ۳ منطقه با مرکزیت اتاوا تشکیل شده است.کانادا در اول ژوئیه ۱۸۶۷ به یک کشور مستقل تبدیل شد، کانادا بزرگتر از تمامِ اتحادیه اروپا است، این کشور ۳۳ برابر بزرگتر از ایتالیا و ۱۵ برابر بزرگ تر از فرانسه است. همچنین باید بدانید که کانادا ۳۰ درصد بزرگتر از استرالیا، پنج برابر مکزیک، سه برابر هند است. طولانی ترین بزرگراه جهان بزرگراه Trans-Canada”” است، که بیش از ۷۶۰۴ کیلومتر (۴۷۲۵ مایل) طول دارد. این بزرگراه تجربه یک سفر جاده ای باورنکردنی در کانادا را فراهم می کند.کانادا در واقع آنقدر بزرگ است که آن را به شش منطقه از نظر زمانی تقسیم کرده اند، کانادا با ۱۵۱،۶۰۰ مایل، دارای طولانی ترین خط در جهان است. برای باور کردن واقعیت های جالب درباره کانادا همچنان به زمان نیاز خواهید داشت! این واقعیت جالب در مورد کانادا وجود دارد که این کشور حدودا ۲۰۲،۰۸۰ کیلومتر از طول اقیانوس های جهانی را تشکیل می دهد. تنها کشور دیگری که شاید ویژگی هایی نزدیک به کانادا داشته باشد، می توان به اندونزی اشاره کرد. اگر شروع به راه رفتن کردید و هرگز متوقف نشدید، اصلا تعجب نکنید، این یکی از مهم ترین ویژگی های کانادا است. تقریبا چهار ساعت و نیم طول می کشد تا در امتداد خط ساحلی کانادا قدم بزنید.
آداب و رسوم و فرهنگ مردم کانادا:به دلیل وسعت کانادا و تنوع فرهنگی، آشنایی با ویژگی های ارتباطی در هر منطقه از این کشور واقعا سخت و شاید غیر ممکن به نظر برسد! با این وجود برخی از روش های ارتباطی در سراسر کشور کاملاً استاندارد و عملی است. به عنوان مثال، فروشندگان معمولاً مودب، راحت و تا حدودی غیر رسمی هستند، بنابراین سبک ارتباطی با آن ها برای یک غیر کانادایی مشخص است.برقراری ارتباط در کانادا معمولا غیرمستقیم است و شاید این ویژگی، منعکس کننده گرایشات آمریکای شمالی و همینطور انگلیس باشد. اگرچه بیشتر کانادایی ها در صورت لزوم می توانند علناً با هم اختلاف نظر داشته باشند، اما آنها ترجیح می دهند این کار را با درایت و دیپلماسی انجام دهند. سبک ارتباطی آنها اساساً عملی است و به عقل سلیم متکی هستند، کانادایی ها بیشتر به واسطه کلمات با هم ارتباط برقرار می کنند. کانادایی ها فضای شخصی خود را دوست دارند، کانادایی ها ترجیح می دهند که در مورد زندگی شخصی خود با دیگران کمتر صحبت کنند.اگرچه فرهنگ تجارت می تواند در مناطق مختلف کانادا متفاوت باشد، اما رفتارهای اخلاقی ساکنین این کشور، رفتاری کاملا متقابل به مثل است. وقت شناسی مهم ترین خصوصیتی است که می توان برای معرفی کانادایی ها به آن اشاره کرد. از هر سه کانادایی دو نفر صاحب خانه هستند، خانه های مجردی رایج ترین نوع مسکن در این کشور است. با این حال، در سال های اخیر جمعیت کانادا به سمت ساختارهای چند خانواده ای گرایش پیدا کرده است. خانواده ها هسته اصلی در کانادا برای زندگی هستند.میانگین سنی در ازدواج برای مردان بیست و برای زنان بیست سالگی است، در بیشتر خانواده ها کودکان فقط چند سال با هم اختلاف سن دارند. اکثر زوج ها در کانادا عموما دارای تحصیلات مشترک، مذهب و همینطور رزومه زندگی مشابهی هستند. در حال حاضر نزدیک به نیمی از ازدواج های کانادایی به طلاق ختم می شود. زنان در سال ۱۹۹۲ بیش از ۴۵ درصد نیروی کار را تشکیل می دادند، اما در آمد آن کم تر از دو سوم درآمد مردان بود.سبک پوشش کانادایی ها نزدیک به سبک های مدرن و سبک غربی است، آنها ممکن است در مناسبت های خاص لباس های سنتی اقوام خود را بپوشند. در استان های غربی، لباس های گاوچران به سبک آمریکایی برای مواقع خاص و جشنواره استفاده می شود. تقریباً تمامی جمعیت بزرگسال کانادا باسواد هستند، یعنی در واقع به خوبی می نویسند و به خوبی می خوانند.آمار بی خانمان ها و همینطور خرید و فروش مواد مخدر در این کشور بسیار کم است، کانادا بدهی های زیادی دارد و با تقاضای فزاینده ای برای تمرکززدایی از بسیاری از مناطق خود به ویژه پایتخت روبه رو است، جدی ترین مشکل در کانادا، احتمال جدا شدن کبک و تبدیل آن به یک کشور مستقل است.
هزینه های زندگی در کانادا چگونه است؟هزینه های زندگی در کانادا دقیقا مانند سایر کشورهای جهان به بخش های مختلفی تقسیم می شود، اما باید گفت که در صورت انتخاب یک شغل خوب در این کشور حداقل درآمد سالیانه ۳۹۰۰۰$ دلار است. در بین بسیاری از شهرهای این کشور، همیلتون، ابوتسفورد، نوا، باری، مونترال و کبک به عنوان شهرهایی مناسب و ارزان برای زندگی شناخته می شوند. بازارهای کار در شهر کبک، مونکتون، کینگستون، لندن و ونکور از سایر استان ها بیشتر است. داشتن حداقل ۲۵۰۰۰$ درآمد سالیانه می تواند دلیلی برای یک زندگی آرام، مرفه و ایده آل در کانادا باشد، چرا که هزینه های زندگی از این میزان عموما فراتر نمی رود.دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف فقط در محدوده های مشخصی اجازه کار خواهند داشت، به طور مثال دانشجویان مقطع دکتری فقط می توانند ۳۰ ساعت در هفته را به کار اختصاص دهند، البته که برای شروع کار در کنار تحصیل باید حداقل ۶ ماه از حضور دانشجویان در کانادا گذشته باشد. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا یکسان نیست، برای زندگی در تورنتو درآمد ماهیانه ۱۰۰۰$ و برای زندگی در ونکوور ۱۸۰۰$ به عنوان حداقل ها در نظر گرفته می شوند.بخش قابل توجهی از هزینه ها هرگز صرف خرید مایحتاج و یا خوراکی نمی شود، چرا که هزینه های مربوط به غذا در کانادا تنها معادل ۶۸۰۰$ در یک ماه است. برای اجاره یک آپارتمان در اطراف شهر تورنتو حداقل باید ۲۲۰۰$ تا ۳۷۰۰$ هزینه کنید. در حالی که هزینه اجاره یک اتاق با شرایطی مشابه در اطراف شهر کلگری ۱۴۰۰$ تا ۲۱۰۰$ است.
آب و هوای کانادا:در فصل های مشخصی از سال، زمستان با برف فراوان و سپس تابستان هایی با گرمایی دلچسب احساس می شود، بهترین راه برای زندگی ایده آل در کانادا، بهره بردن از پیشنهادهای طبیعت است! اسکی، اسنوبورد و اتومبیل رانی در برف تنها بخشی از تفریحات محبوب و ورزش های زمستانی در کانادا است، که البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد. اما ورزش های تابستانی را نیز نباید فراموش کرد، در تابستان، پیاده روی، کمپ زدن و گشت و گذار در فضای باز، متفاوت ترین روش برای لذت بردن از زیبایی های خارق العاده این کشور است.کانادا به همان اندازه که وسیع است، طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی را نیز در خود دارد، کانادا بیشترین دامنه عرض جغرافیایی را داراست. کانادا (واقعاً) سرد است و نیوفاندلند را باید به عنوان مه آلودترین مکان در جهان معرفی کرد. شمال کانادا در واقع یک صحرا بزرگ و عظیم است، از نظر دارا بودن زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم، باران های سیل آسا، طوفان های کور کننده، گردباد های کشنده و خشکسالی سوزاننده، کانادایی متنوع ترین سیستم جوی سیاره زمین را داراست.
مهاجرت به کانادا: به‌هر دلیلی که می‌خواهید مهاجرت کنید، کانادا یکی از بهترین مقصدها برای شماست. دانشگاه های معتبر در سطح جهانی، سطح بالای رفاه اجتماعی و وجود فرهنگ‌های مختلف، کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و زندگی تبدیل کرده است.همچنین اقتصاد قوی و با ثبات، سطح بالای اشتغال، نرخ پایین تورم و وجود فرصت‌های شغلی متنوع، کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای کار و زندگی تبدیل کرده است.
راه های مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق کار:بخش زیادی از مهاجران کانادا از طریق کار و سرمایه گذاری وارد این کشور می‌شوند. دلیل آن را هم احتمالا خودتان می‌دانید! کمبود نیروی کار و متخصص در کانادا! در توییت مارکو مندچینو دیدیم که ۶۰% آمار مهاجرت به کانادا، متعلق به روش Economic Class است.کانادا تقریبا ۱۸.۵ میلیون نیروی کار فعال دارد که تقریبا ۲۶% آن‌ را مهاجران تشکیل می‌دهند. یکی از ویژگی های مهاجرت به کانادا از طریق کار؛ امکان دریافت اقامت دائم این کشور است. به همین دلیل، مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کاناداست.خوشبختانه برنامه های متنوعی مانند جاب آفر، اسکیل ترید، اسکیل ورکر، خود اشتغالی کانادا، برنامه‌های استانی و … برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. بنابراین، افراد با شرایط مختلف می توانند با توجه به وضعیت و شرایط خود از طریق یکی از این روش ها به کانادا مهاجرت کنند.معمولا اولین قدم در مهاجرت کاری به کانادا، بررسی طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (ناک NOC) و لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. در لیست ناک حدود ۳۵ هزار شغل در ۴ گروه مهارتی و ۵۰۰ گروه شغلی دسته‌بندی شده‌اند.برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق برخی روش‌ها، باید شغل و تخصص شما در لیست ناک باشد. با توجه به مفصل بودن مطلب مهاجرت به کانادا از طریق کار، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات کامل‌تر را در صفحه زیر مطالعه کنید.
حتما بخوانید: چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟
مهاجرت تحصیلی به کانادا :بهترین گزینه برای افرادی که به زندگی در کانادا و تحصیل در بهترین مدارس، کالج ها و دانشگاه های دنیا علاقه دارند، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. تحصیل در کانادا نه تنها فرصتی برای دریافت اقامت دائم این کشور، بلکه راهی برای تحصیل در بهترین سطح آموزش است. کانادا در حدود ۱۰۶ دانشگاه و کالج دارد که از این تعداد، ۴ دانشگاه در رنکینگ‌های جهانی رتبه زیر ۱۰۰ دارند.طبق آمار IRCC؛ در سال ۲۰۱۹، کانادا ۶۴۲ هزار ویزای تحصیلی صادر کرد که این تعداد کانادا را در رتبه سوم بیشترین پذیرش تحصیلی بعد از آمریکا و استرالیا قرار داد. تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی امکان‌پذیر است و روش‌های مختلفی هم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور وجود دارد.یکی از این روش‌های تحصیلی، کوآپ Co-op است که به کمک آن می توانید در کانادا تحصیل کرده و همزمان کار کنید.
تحصیل در کانادااخذ بورسیه تحصیلی هم برای تحصیل در کانادا ممکن است و می‌توانید با اخذ آن در هزینه‌های تحصیل خود صرفه‌جویی کنید. با توجه به ۲ زبانه بودن کشور کانادا، تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن است.
از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا می‌توان به این موارد اشاره کرد:
مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا
سن تمکن مالی
گپ تحصیلی نمره زبان
مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ :بازار کار تشنه و رشد اقصادی کانادا، فرصت‌های مختلف و متنوعی را برای راه‌اندازی کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها را در دسترس قرار داده است. طبق نتایج رنکینگ سازمان CEOWORLD Magazine: کانادا در سال ۲۰۲۱ رتبه سوم بهترین کشور برای راه‌اندازی کسب و کار را به‌خود اختصاص داده است.یکی از ویژگی های خوب راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا، امکان دریافت اقامت دائم کانادا است. این اقامت برای فرد متقاضی و خانواده او صادر می شود.
۳ شرط کلی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد:
ثابت کنید کسب‌وکار موفقی دارید و یک طر تجاری Business Plan مبتکرانه داشته باشید.
طرح تجاری شما بتواند برای شهروندان کانادایی شغل ایجاد کند.
طرح تجاری شما بتواند در مقیاس جهانی رقابت کند.
از جمله شرایط دیگر استارتاپ کانادا این موارد است:
مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا
مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی CLB 5 در تمامی مهارت‌ها
اخذ نامه حمایتی طرح تجاری و کسب‌وکار از یکی از سرمایه‌گذاران مورد تایید کانادایی
(ونچرها Venture Capitals، اینوسترها Investors و انکوباتورها Incubator)
تمکن مالی ۱۳ هزار تا ۳۵ هزار دلار با توجه به تعداد افراد خانواده

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر