یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کتلت پیتزایی با مرغ یک غذای ایده آل

عکس, کتلت پیتزایی با مرغ یک غذای ایده آل

هم کتلت ها غذایی محبوب هستند و هم پیتزاها .. حال تصور کنید این دو غذای شما با هم ادغام شوند. چه شود ! شما برای درست کردن این غذای خاص برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز دارید :

پنیر پیتزا ۱ لیوان رنده شده ، سیب زمینی ۲ پیمانه خرد شده
هویج ۱ لیوان خرد شده ، فلفل دلمه ۱ لیوان خرد شده
قارچ ۱ لیوان خرد شده ، نخود فرنگی نصف لیوان
مرغ نصف سینه بزرگ ، تخم مرغ ۳ عدد
فلفل،پودر سیر و آویشن یک قاشق چایخوری از هر کدام
نمک و آرد دو قاشق چایخوری از هر کدام

برای تهیه کتلت پیتزایی ابتدا باید هویج و نخود فرنگی را در قابلمه هایی مجزا آب پز کرده ، سپس بعد از پختن با گذراندن از صافی آب اضافی آنها را گرفته و آنها را کنار می گذارید.در این مرحله قارچ خرد شده را در یک تابه تفت داده تا آبش جمع شود.حالا وقت آن است که سینه مرغ خرد شده را درون تابه بریزید و نمک و فلفل هم اضافه می کنید و سه چهار دقیقه تفت می دهید تا خشک شود.در این مرحله در یک قابلمه آب ریخته و صبر کنید تا آب به جوش بیاد ، سپس سیب زمینی خرد شده را به مدت ۵ دقیقه درون آب در حال جوش ریخته و بعد از آن با صافی آب اضافی را بگیرید.

تخم مرغ ها را در یک ظرف شکسته و با چنگال به هم بزنید تا کاملا زرده و سفیده با هم قاطی شده و کف ریزی حاصل شود.سپس آرد و ادویه و کمی نمک اضافه کرده و باز به هم بزنید.حالا به آن پنیر پیتزا را اضافه می کنید و مواد کتلت مانند نخود فرنگی و هویج و سیب زمینی و قارچ را اضافه می کنید و خوب با هم مخلوط کنید.آنقدر مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

تابه را روی اجاق گاز گذاشته و روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود.حالا مواد کتلت را درون تابه بریزید و به شکل مورد نظر در بیاورید و حدود سه دقیقه زیر تابه را زیاد می کنید و بعد از آن شعله را کم می کنید.بعد از پختن طرف اول کتلت برش می دهید و به طرف دیگر بر می گردانید تا طرف دیگر هم پخته شود.بعد از پختن کتلت زیر شعله را خاموش کنید و بعد از پنج دقیقه سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر