یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کدام رنگ پیاز شیرین تر و مفید تر است

عکس, کدام رنگ پیاز شیرین تر و مفید تر است

سعی کنید همیشه پیازهای قرمز ( بنفش ) را به جای رنگهای دیگر پیاز انتخاب و خریداری کنید. پیاز قرمز شیرین تر و خواص درمانی آن بسیار بیشتر از گونه های دیگر پیاز است.

ویتامین C فراوان، ویتامین‌های گروه B و پتاسیم جزو ارزشمندترین دارایی‌های پیاز قرمز یا همان پیاز بنفش هستند.پیاز قرمز حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بدن را در خود جای داده است.

این آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند می‌توانند از طریق کاهش التهاب در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون و پیشگیری از افزایش کلسترول خون باعث بهبودی چشمگیر در عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل ب یماری‌زای مختلف شوند.

مقداری پیاز قرمز خام را روزانه به مدت ۳ تا ۸ دقیقه بجوید. مخاط به طور کامل استریل می‌شود.

جلوگیری از گسترش میکروارگانیسم‌های مضر در فلور روده از خواص پیاز قرمز به شمار می‌رود.از مخاط روده محافظت کرده و التهاب روده را کاهش می‌دهد.

از جمله خواص پیاز قرمز این است که عملکرد غده‌ی تیروئید و لوزالمعده را سرعت می‌بخشد.همچنین ترشح هورمون‌ها را افزایش داده و تنظیم می‌کند.

این ماده‌ی غذایی قدرتمند سرفه را آرام کرده و آرام شدن سینه را سرعت می‌بخشد.همچنین گرفتگی صدا، آنفولانزا، گلو درد، ذات الریه، برونشیت و آسم را نیز درمان می‌کند.

پیاز قرمز اشتها را زیاد کرده، گوارش را منظم و سرعت آن را زیاد می‌کند.هر گونه مانع در عمل گوارش مانند یبوست و نفخ را از بین می‌برد.

آب پیاز قرمز ممکن است به حل مشکلات معده کمک کند.طبق مطالعات صورت گرفته آب پیاز قرمز عضلات معده را آرام می کند و گرفتگی معده ناشی از مواد غذایی فاسد و یا استرس را درمان می کند.

زمانی که به سن ۸۰ سالگی می رسید امکان ابتلا به آب مروارید وجود دارد.طبق تحقیقات صورت گرفته توسط انجمن چشم آمریکا نوشیدن آب پیاز قرمز ممکن است از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کند.همچنین براساس این مطالعات آب پیاز قرمز مانع از شکل گیری انواع خاصی از آب مروارید ها می شود.خواص پیاز قرمز : ۲۰ خاصیت شگفت انگیز پیاز قرمز برای سلامتی

نوشیدن آب پیاز قرمز باعث کاهش حملات آلرژیک می شود و این به علت کورستین موجود در این گیاه است. کورستین حاوی یک فلاونول است که با مهار هیستامین و سایر ترشحات مانع حملات آلرژیک می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر