یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

کدام گل ها را با هدف فروش پرورش دهیم و میزان در آمد

عکس, کدام گل ها را با هدف فروش پرورش دهیم و میزان در آمد

اگر قصد دارید کسب و کار خود را پرورش گل و گیاه قرار دهید بهتر است اول بدانید کدام گل ها مناسب هستند. اگر قصد شروع دارید گیاهانی را برگزینید که مراقبت کمتری می خواهند و کار با آنها ساده تر است. همچنین با گل و گیاهانی شروع کنید که از طریق پاجوش‌های‌شان تکثیر می‌شوند و گرمای کمتری برای رشد و تکثیر می‌خواهند. گیاهانی که از طریق پاجوش تکثیر می‌شوند به راحتی از هر گلدان حدود پنج گلدان دیگر می‌توانید تکثیر کنید و این بسیار مناسب است. گیاه آپارتمانی سرخس از جمله گیاهانی است که از طریق پاجوش نیز قابل تکثیر است.

کسب در آمد از پرورش گل وگیاه چقدر است ؟ خوب این یک سرمایه گذاری بلند مدت است. 

در ابتدای کار توقع چندان زیادی از کسب درآمد و سود نداشته باشید؛ زیرا هزینه های اولیه مانند تجهیز گلخانه و هزینه خرید یا اجاره زمین به مراتب زیاد خواهد بود.همچنین اگر گلخانه شما کوچک باشد در ابتدای کار(سال اول) به طور خوش بینانه دخل و خرجتان باهم برابر خواهد شد و سود کمی خواهید کرد. از سال دوم به بعد همچنان که تجربه شما افزایش پیدا می‌کند با همان امکانات کم و گلخانه کوچک می‌توانید در آمد خوبی کسب کنید.قطعا با افزایش گلخانه و یا تکثیر بیشترگیاهان این سود نیز افزایش می‌یابد. در ادامه با افزایش تکثیر گیاهان و انتخاب گلخانه بزرگ‌تر نیاز به نیروی انسانی بیشتری خواهید داشت.البته به این نکته توجه کنید که در فصول سرد مانند زمستان فروش گل وگیاه کاهش خواهد یافت. اما در اواخر زمستان و علی‌الخصوص نزدیک به عید نوروز بازار گل و گیاه رونق می‌گیرد و نیاز به خارج کردن گیاهان از زمین و قرار گرفتن آن ها در گلدان است.
در نتیجه حجم کار بیشتر خواهد بود و این قضیه در تابستان که گیاهان نیاز به تعویض گلدان دارند صدق می‌کند.مجبوب‌ترین و پر طرفدارترین گل و گیاه از جمله عواملی که موجب کسب تجربه در سال اول کاری خواهد شد، پی بردن به نیاز بازار است.به طور مثال خرید گل آپارتمانی آگلونما و آنتوریوم به خاطر تنوع رنگ و سازگاری با محیط آپارتمان طرفداران فراوانی دارند. از جمله گیاهان آپارتمانی که پرطرفدار است می‌توان کاج مطبق را نام برد که در هر اقلیمی و با هر آب و هوایی می‌توان از آن نگهداری کرد. یک ایده دیگر برای تکثیر گل و گیاه بونسای است که در بازار جهانی و ایران بسیار پر رنگ شده است.برای نگهداری از گیاهان بونسای باید شرایط خاصی را فراهم کنید.به طور مثال باید با شرایط آبیاری، خاک، کوددهی این گیاهان آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید یکی از آن‌ها را تولید و نگهداری نمایید.نگهداری آن‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های رشد این گیاه خواهد بود.

خاک مناسب برای بونسای چه ویژگی‌هایی دارد؟خاک مورد استفاده برای گیاهان بونسای باید زهکشی بالایی داشته باشد.در واقع خاکی را برای بونسای انتخاب می‌کنند که میزان زیادی کوکوپیت داشته باشد و بتواند رطوبت را در خود نگه دارد.خاک مورد استفاده همچنین باید کود طبیعی نداشته باشد و پوک باشد.علاوه بر این‌ها، خاک این گیاهان باید کاملا تمیز باشد.باید دقت داشته باشید خاک گیاهان بونسای نباید خشک باشد و مرتب باید خاک خیس باشد.

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه:بسیاری از گل و گیاه فروشی ها معمولا مکان محدودی برای فروش دارند. به همین دلیل نمی توانند گل و گیاه های متنوعی را به مشتریان ارائه کنند و مجبور می شوند تنها تعدادی از گیاهان را انتخاب کنند و در مغازه ی خود بفروشند.برخی از گلخانه ها هم به دلیل کمبود جا مجبور می شوند تا مکان هایی را در اطراف شهر برای فروش گل و گیاه انتخاب کنند. با وجود اینکه این گلخانه ها بسیار بزرگ هستند و گیاهان بسیاری از مشتریان چه مغازه های گل فروشی و چه مشتریان عادی را تامین می کنند اما باز هم با محدودیت هایی رو به رو هستند.یکی از این محدودیت ها این است که مشتریان عادی به سختی می توانند آن ها را پیدا کنند. به همین دلیل تعداد مشتریان آن ها همیشه محدود خواهد بود. اما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت. زیرا زمانی که بتوانید گیاهان خود را در سطح اینترنت معرفی کنید، می توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. مشتریانی که هم به صورت تکی و هم به صورت عمده از شما خرید می کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر