یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کدیمال اکسترا بهترین مسکن برای میگرن و درد و تب

عکس, کدیمال اکسترا بهترین مسکن برای میگرن و درد و تب

در صورت مصرف طولانی مدت و یا مصرف مقادیر زیاد این دارو و همچنین به منظور بررسی پیشرفت درمان به طور منظم به پزشک خود مراجعه نمایید. این موضوع بخصوص در افراد سالخورده که در مقایسه با افراد جوان‌تر به مشکلات کلیوی جدی مبتلا می‌گردند، اهمیت دارد.اگر این دارو را برای تسکین درد استفاده می‌نمایید، درد بیشتر از ۱۰ روز ادامه یابد (۵ روز برای کودکان) و یا بدتر شود و یا آن که علایم جدید و قرمزی یا تورم ناحیه درد ایجاد شود. اگر این دارو را برای کاهش تب استفاده می‌نمایید، تب به مدت بیشتر از ۳ روز ادامه یابد و یا آن که بدتر شود و یا اگر علایم جدید و قرمزی و تورم ایجاد شود.اگر این دارو را برای گلو درد استفاده می‌نمایید، گلو درد بسیار دردناک شود و به مدت بیشتر از ۲ روز ادامه یابد و یا با تب، سردرد، بثورات جلدی، تهوع یا استفراغ همراه شود.مصرف همزمان این دارو با سایر دارو‌هایی که حاوی استامینوفن می‌باشند، ممکن است منجر به مسمومیت گردد.مصرف همزمان برخی از دارو‌ها مانند دیکلوفناک، فنوپروفن، ایبوپروفن، ایندومتاسین، کتوپروفن، مفنامیک اسید، ناپروکسن، پیروکسیکام، سولینداک، تنوکسیکام، تولمتین با این دارو، احتمال بروز عوارض ناخواسته را افزایش می‌دهد. از مصرف همزمان این دارو‌ها به مدت بیشتر از چند روز خودداری نمایید، مگر آن که پزشک تجویز نماید. مصرف این دارو ممکن است باعث نتایج کاذب در برخی آزمون‌های قند خون و ادرار شود. در صورت مشاهده هرگونه تغییر در نتایج آزمایش با پزشک خود مشورت نمایید، بخصوص اگر بیماری شما تحت کنترل کامل قرار نگرفته باشد.

ین دارو برای برطرف کردن درد و تب در موارد زیر کاربرد دارد:

– سردرد و میگرن، تب و درد ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت، درد‌های قاعدگی، دندان درد، درد‌های عضلانی و مفاصل و درد‌های پس از جراحی.

– مصرف در بارداری و شیردهی
بارداری: به‌نظر نمی‌رسد مصرف این دارو باعث بروز ناهنجاری‌های مادرزادی و یا سایر عوارض گردد. اگرچه مصرف مقادیر زیاد کافئین در دوران بارداری ممکن است باعث اختلال در ریتم قلب جنین شود و بر روی رشد وی تأثیر بگذارد؛ لذا مصرف آن باید تحت نظر پزشک متخصص و با احتیاط انجام گیرد.
شیردهی: این دارو وارد شیر مادر می‌گردد، اگرچه بروز عوارض جانبی در کودکان شیرخوار گزارش نشده است. مطالعات نشان داده است که مصرف مقادیر زیاد کافئین توسط زنان شیرده باعث بروز عصبانیت و اشکال در به خواب رفتن نوزادان شیرخوار می‌شود؛ لذا مصرف این دارو در دوران شیردهی باید تحت نظر پزشک باشد.

نحوه صحیح مصرف دارو
۱- به منظور کاهش تحریکات گوارشی، دارو را همراه با غذا یا یک لیوان آب میل نمایید.
۲- این دارو را فقط براساس دستور مصرف نمایید، مصرف زیاد استامینوفن ممکن است منجر به آسیب کبدی یا سایر مشکلات گردد.
۳- مصرف این دارو ممکن است در تسکین درد شدید، قرمزی، تورم یا سفتی ناشی از التهاب مزمن یا شدید یا آرتریت روماتویید موثر نباشد، مگر آن که به مقادیر زیاد و به مدت طولانی استفاده شود که با این روش توصیه نمی‌گردد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر