یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

کراتینه موهای رنگ شده و رنگ زدن مو بعد از کراتینه

عکس, کراتینه موهای رنگ شده و رنگ زدن مو بعد از کراتینه

موهای رنگ شده را می توان کراتینه کرد اما باید نوع کراتینه شما مخصوص موهای رنگ شده و شیمیایی باشد . اغلب کراتینه های گیاهی و بی ضرر برای موهای رنگ نشده هستند. بهتر است عملیات رنگ کردن موها را دو هفته قبل از کراتینه کردن مو انجام دهید. چرا که پس از کراتینه کردن موها رنگ زدن مو باعث از بین رفتن اثر آن می شود و شما باید ۶ ماه صبر کنید. البته در این میان می توانید از شامپوهای مخصوص کراتینه نیز استفاده کنید اما انتخاب برتر این است که شما ریسک نکرده و اول موهای خود را رنگ کنید. یکی از کارهایی که بهتر است بعد از کراتین مو انجام ندهید این است که موهای خود را دکلره نکنید. مواد موجود در رنگ دکلره موجب از بین بردن مواد کراتینه می‌شود و عمر آن را کم می‌کند.

**توصیه می شود که دو هفته قبل یا بعد از درمان کراتینه موی خود را رنگ کنید. برخی از آرایشگرها آن را در یک روز انجام می دهند اما معمولا این کار وقتگیر است.**

کل فرایند کراتین از ابتدا تا انتها چند ساعت طول می کشد. طی این فرایند آرایشگر مواد کراتینه را مانند رنگ مو روی مو می مالد. سپس مو را سشوار کشیده و آن را تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کرده و می پوشاند. این دما که اغلب به صورت اتو بوده با فرمول کوتیکول مو را صاف می کند. بلافاصله پس از این درمان مو صاف شده اما میزان صافی آن به ندرت کم می شود.

رنگ کردن مو بعد از کراتینه

حال اگر موهای شما بعد از کراتینه نیاز به رنگ پیدا کرد چه کنید ؟ در حالت کلی بهترین زمان رنگ کردن برای مو، ۳ ماه پس از انجام کراتینه است. حال که موهای صاف و لختی دارید و از دردسر شانه کردن موهای خود خلاص شده‌اید، شاید دلتان بخواهد یک رنگ تازه بر روی موهای خود بگذارید و تغییر بیشتری در ظاهر خود ایجاد کنید. اما نگران این هستید که با رنگ موی جدید، کراتین شما اثر خود را از دست بدهد و مجبورتان کند تا دوباره چندین ساعت را در آرایشگاه وقت بگذرانید تا به نتیجه دلخواه برسید.به عنوان بهترین راه حل به شما می‌گوییم که برای این که به کراتین مجدد نیاز پیدا نکنید، رنگ موهایی را انتخاب کنید که نیاز به انجام دکلره نداشته باشند. این کار نیاز به تغییر اساسی در چهره شما ندارد. برای مثال ممکن است رنگ ریشه موهای شما تغییر کرده باشد و بخواهید تنها آن را به ساقه موها یک دست کنید. بنابراین تنها رنگ کردن مو ریشه را انجام می‌دهید.با این کار بخش زیادی از موهای شما با رنگ پوشش دهی نخواهد داشت و خاصیت مواد کراتینه بر روی موهای شما باقی می‌ماند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر