یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

کراتین استروئید نیست با خیال راحت مصرف کنید

عکس, کراتین استروئید نیست با خیال راحت مصرف کنید

خیلی از افراد گمان می کنند که مکمل کراتین نوعی استروئیداست و از مصرف آن می ترسند. در این پست به شما ثابت می کنیم که کراتین استروئید نیست. کراتین یک ترکیب تری‌پپتیدی است که از سه آمینواسید (ال-آرژینین، ال-گلایسین و ال-متیونین) تشکیل‌شده است. این ترکیب ساختار اصلی استروئیدها را ندارد و با توجه به تعریف علمی در گروه استروئید‌ها طبقه‌بندی نمی‌شود و علی‌رغم اینکه همانند برخی از ترکیبات استروئیدی اشاره‌شده در بالا، بر روی هورمون‌ها اثر می‌گذارد، مصرف و استفاده آن غیرقانونی نیست.

تعریف مضحکی که از استروئید در جامعه عرف شده است عبارت است از: “هر چیزی که بدن‌سازان قوی‌هیکل مصرف می‌کنند.“ هیچ تعریف واحد و قطعی از خصوصیات استروئید در بین مردم وجود ندارد، ولی معمولاً به هر ترکیب طبیعی مرتبط با هورمون‌ها که آنابولیک (تولیدکننده بافت‌ها) باشد، استروئید گفته می‌شود. این موارد شامل ترکیباتی نظیر تستسترون‌های تزریقی (همراه با ترکیبات اضافی نظیر اتانات یا سایپیونات) و یا ترکیباتی که بر تستسترون تأثیر می‌گذارد نظیر دیانابول (متاندروستنلون) یا وینسترول (استانوزولول)، می‌شود.

برخی اوقات، بر اساس تصور و تعریف غلط استروئید در جامعه، ترکیبات ضد آروماتاز نظیر آریمیدکس (آناستروزول) یا چربی سوزهایی نظیر کلن‌بوترول یا دینیتروفنول هم در دسته‌بندی استروئیدها قرار می‌گیرند

خواص کراتین :

هنگامی‌که شما مکمل کراتین مصرف می‌کنید، ذخایر فسفوکراتین در بدن شما افزایش می‌یابد. فسفوکراتین یک فرم انرژی ذخیره‌شده در سلول‌ها است و به بدن شما کمک می‌کند، انرژی مصرفی بدن (ATP) را بیشتر تولید کند. هنگامی‌که بدن ATP ذخیره‌شده بیشتری دارد، بدن می‌تواند در حین ورزش بهتر عمل کند. همچنین چندین فرآیند سلولی با این ماده تغییر می‌کند که منجر به افزایش توده عضلانی، قدرت و ترمیم عضلات می‌شود. کراتین در بدنسازی نقش مهمی دارد زیرا به عضلات انرژی می‌بخشد و باعث تغییراتی در کار آیی سلولی می‌شود، این مکمل برای رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت عضلات مؤثر است، به همین دلیل مصرف کراتین برای افراد مسن و بی‌تحرک نیز توصیه می‌شود. مصرف کراتین در بدنسازی سبب کاهش خستگی ناشی از تمرین‌های ورزشی سنگین در افراد شده و فرد عملکرد بهتری را در حین تمرین‌های ورزشی خود کسب می‌کند. بر اساس تحقیق‌های صورت گرفته مصرف کراتین در بدنسازی سبب می‌شود نیروی قسمت پایینی و بالایی بدن در بین افراد میان‌سال و بزرگ‌سال به‌خوبی فراهم شود بهبود وضعیت جسمی افراد نیز حاصل شود.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر