یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کرم زینک اکسید برای چه مواردی استفاده می شود

عکس, کرم زینک اکسید برای چه مواردی استفاده می شود
کرم زینک اکسید کرمی است که اکثرا از آن برای درمان سوختگی و ضد آفتاب و هم چنین ضد تعریق در زیر بغل خود استفاده می کنند. این کرم یک کرم ارزان قیمت اما کاربردی و مفید است. اکسید روی به ویژه برای بهبود وضعیت پوست مفید بوده و یک جزء معمول کرم های مختلف پوست می باشد. اثربخشی کرم زینک اکسید در این واقعیت نهفته است که آن ها خواص ضد عفونی کنندگی بسیار عالی داشته که باعث تخریب میکروب های سطح پوست می گردند. علاوه بر این، باعث سرکوب اثرات هیستامینهای آزاد شده توسط سیستم ایمنی شده و بنابراین به کاهش التهاب پوست کمک می کنند.
 موارد مصرف کرم زینک اکسید روی:
درمان جوش های صورت
درمان بثورات‌ ناشی‌ از بستن‌ پوشک‌
حفاظت از آفتاب
پیشگیری از تعریق زیر بغل
درمان ملاسما: ملاسما یک اختلال پوستی بوده که توسط لکه های قهوه ای تیره بر روی پوست صورت تشخیص داده می شود. استفاده ی منظم کرم زینک تا حد زیادی به تسکین علائم ملاسما کمک می کند.
درمان اگزما
نحوه ی استفاده از کرم زینک اکسید:کرم زینک اکسید تنها برای مصرف موضعی استفاده می شود. قبل از این که کرم را بر روی پوست خود استفاده کنید، دست و صورت خود را به طور کامل بشویید. برچسپ روی کرم را به منظور بررسی هر گونه دستورالعمل بخوانید. سپس کرم را به میزان زیادی بر روی پوست خود اعمال کنید.در حالی که از این کرم بر روی صورت خود استفاده می کنید، مراقب باشید که به چشم، دهان و بینی شما تماس پیدا نکند. اگر این کرم را برای بثورات‌ پوشک استفاده می کنید، بهتر است یک بار با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.شما میتوانید این کرم را در بسیاری از زمانها بر روی بثورات‌ پوشک استفاده کنید. به صورت ایده آل، شما باید آن را هنگامی که پوشک را عوض میکنید، استفاده کنید.هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده ای در رابطه با کرم زینک اکسید وجود ندارد. این کرم برای همه ی انواع پوست ها مناسب می باشد. تاکنون، هیچ شواهدی یافت نشده که نشان دهد این کرم با داروهای دیگر تداخل دارد.با این حال، اگر فرد به روی یا هر گونه جزء شیمیایی دیگر کرم آلرژی دارد، ممکن است احساس سوزش و خارش در فرد ایجاد گردد. اگر شما هر گونه از این واکنش ها را مشاهده کردید، استفاده از این کرم را بلافاصله متوقف کنید و با پزشک در این باره صحبت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر