یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کره پسته را در منزل درست کرده و از خواص آن استفاده کنید

عکس, کره پسته را در منزل درست کرده و از خواص آن استفاده کنید

کره پسته در کنار فواید زیادی که دارد اگر زیاد مصرف شود به سرعت باعث افزایش وزن می شود. اما خواص بیشماری دارد از جمله اینکه افرادی که فشارخون بالایی دارند با مصرف کره پسته کاهش فشار خون زیادی خواهند داشت . هم چنین پسته  سبب کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افرادی که دیابت ندارند، می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه کره پسته

پسته خام بو داده نشده نیم کیلو
نمک یک قاشق‌ چای‌خوری
عسل یک قاشق چای‌خوری

پسته، نمک و عسل را در مخلوط کن (میکسر) ریخته و با سرعت پایین در حدود ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه با هم ترکیب می‌کنیم و پس از سپری شدن این زمان، سرعت مخلوط کن را زیاد کرده و در حدود ۳ الی ۴ دقیقه صبر می‌کنیم تا مخلوط کاملا یکدست و به حالت خامه‌ای شکل تبدیل شود. پس از آنکه مواد کره پسته به طور کامل با هم مخلوط شدند، در نهایت با استفاده از قاشق آن را به داخل ظرف مناسب منتقل کرده و سپس در یخچال قرار می‌دهیم. بله به همین سادگی کره پسته خانگی آماده شد و می‌توان آن را میل کرد. شاید با خود بگویید که دلیل استفاده از کلمه “کره” در این خوراکی خانگی خوشمزه چیست؟ بله درست حدس زدید، دلیل استفاده از اصلاح “کره” بدین معنی است که در طی مراحل تهیه این ماده خوراکی، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و این چربی و روغن سبب خمیری شدن آن می‌شود.

اگر رنگ کره پسته برایتان مهم است و می‌خواهید به صورت سبز یکدست باشد، نیاز است در ابتدا پسته‌ها را در آب خیس کنیم و پس از سپری شدن حداقل یک ساعت، پسته‌ها را به روی حوله‌‌های کاغذی ریخته وسپس از طریق همان حوله، پسته‌ها را به یکدیگر مالش دهیم تا در نهایت پوست آن‌ها جدا شود.
حداکثر زمان نگه‌داری کره پسته در حدود سه هفته می‌باشد که در این بازه زمانی نیاز است این کره در ظرف درب بسته و در یخچال نگه‌داری شود.
اگر مایل باشید می‌توانید پسته‌ها را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) در فر قرار دهید. (همان‌طور که ذکر شد، انجام این کار لازم و ضروی نیست)

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر