یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کمبود امگا سه در بدن با این نشانه های مهم

عکس, کمبود امگا سه در بدن با این نشانه های مهم

هیچ آزمایش استانداردی برای تشخیص کمبود امگا ۳ وجود ندارد، اما چند آزمایش وجود دارد که پزشکان از آن برای ارزیابی ترکیب چربی خون و ارائه برخی راهنمایی‌ها استفاده می‌کنند.

اگر خشکی و تحریک غیرمعمول چشم را مشاهده کرده اید، شاید لازم باشد که مصرف چربی امگا ۳ را افزایش دهید. امگا ۳ برای محافظت از سلامت چشم بسیار مهم است.

کمبود آن می‌تواند منجر به خشکی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن پوست شود. مصرف رژیم غذایی که در آن امگا ۳ وجود دارد از بروز چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های امگا ۳ می‌تواند به بهبود علائم سلامت روان در برخی افراد کمک کند. چربی‌های امگا ۳ برای عملکرد مغز مهم هستند، بنابراین مصرف آن در رژیم غذایی ضروری است. در کشور‌هایی که دچار کمبود امگا ۳ هستند نرخ افسردگی ۶۰ درصد بیشتر از سایر کشور هاست. از آنجایی که امگا ۳ از ترکیبات هورمون سروتونین برخوردار است در بهبود روحیه افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند. به یکی از راهکار‌های ایجاد سبک زندگی سالم کودکان تغذیه سالم است؛ بنابراین باید در برنامه غذایی آن‌ها اسید‌های امگا ۳ گنجانده شود تا از بروز افسردگی آن‌ها چه در کودکی و چه در بزرگسالی جلوگیری شود.

برخی از مطالعات نشان داده که مصرف مکمل‌های امگا ۳ به کاهش درد مفاصل و افزایش قدرت٬ کمک می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که PUFA‌ها می‌توانند به درمان آرتروز کمک کنند. اسید‌های چرب امگا ۳ التهاب و درد مفاصل را کاهش میدهند و از مبتلا شدن فرد به آرتریت روماتوئید جلوگیری می‌کنند.

این اسید‌های چرب همچنین در کاهش حساسیت و سفتی مفاصل نیز مؤثراند به گونه‌ای که بیمار نیاز به مصرف دارو ندارد. اگر بتوانیم امگا ۳ را در سبک زندگی سالمندان بگنجانیم می‌توانیم از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی و آرتروز جلوگیری کنیم.

چربی‌های امگا ۳ همانطور که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند، در سلامت مو‌ها نیز مؤثر هستند. تغییر در بافت، یکپارچگی و تراکم مو‌ها نشان دهنده کمبود امگا ۳ است. مصرف EPA و DHA باعث بهبود ترکیب اسید‌های چرب در خون و مو می‌شود. ترکیب اسید‌های چرب باکیفیت بهتر مو ارتباط دارد؛ بنابراین وجود امگا ۳ در فولیکول‌های مو باعث درخشندگی و افزایش ضخامت مو می‌شود.

اگر دچار افزایش ریزش مو شدید یا متوجه شده اید که مو‌های شما نازک، خشک و شکننده شده اند، مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند به شما کمک کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر