یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کندر برای درمان کدام بیماری ها تایید شده است

عکس, کندر برای درمان کدام بیماری ها تایید شده است

یکی از داروهایی که این روزها برای درمان کرونا توصیه می شود دمنوش کندر است که اگر میخواهید آن را مصرف کنید باید به میزان خیلی کم و در دفعات کم باشد. چرا که کندر می تواند در بدن شما علائم اضطرابی( اگر چه کندر برای درمان ایجاد استرس می کند ) ایجاد کند و یا شما را مسموم کند. کندر برای کلیه اعضای بدن مفید و قابل استفاده است. از روغن کندر بیشتر برای ترمیم زخم‌ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه‌ها و چروک و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. البته برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر و خارش کف سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت نیز می‌توان از کندر استفاده کرد. کندر در ترمیم ناخن‌ها و استحکام و شفافیت و سلامت آن‌ها نیز بسیار موثر است. برای رفع زگیل و خارش محل گزش حشرات نیز می‌توان از کندر استفاده کرد.

خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی این گیاه باعث کاهش عفونت نایژه‌ها در ریه می‌شود و با کاهش التهاب و گرفتگی رگ‌های خونی باعث می‌شود که سلامتی ریه‌ها بازگردد. از خونریزی‌های داخلی ریه جلوگیری می‌نماید و حالت‌های آسمی را برطرف و حملات آسمی را کنترل می‌کند. مصرف کندر موجب بهداشت دهان و تقویت لثه‌ها می‌گردد که باعث خوشبو شدن دهان و تنفس می‌شود. به همین دلیل با استفاده از خواص کندر برای ریه نه‌تنها می‌توانید سلامت ریه‌های خود را ارتقا دهید بلکه به بهداشت و سلامت دهان و دندان خود نیز کمک می‌کنید. می‌توانید از مصرف کندر به‌جای استفاده از انواع آدامس‌ها و خوشبوکننده‌ها بهره‌مند شوید.

کندر در کاهش استرس بسیار مفید است. استفاده از یک یا دو قطره روغن کندر بر روی شقیقه‌ها هنگام سردرد موجب کاهش درد، احساس آرامش و حتی بهبود درد دید می‌شود. در هنگام خستگی چشم بر اثر کار زیاد، می‌توان از کندر استفاده کرد. کندر در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است. از اینرو در جلوگیری از انواع سرطان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. کندر در پاک کردن کبد و حفظ کلیه‌ها نیز بسیار موثر است و برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا می‌توان کندر مصرف کرد. کندر برای درمان مجاری ادرار، افزایش قوای جنسی آقایان و بهبود عملکرد رحم و همچنین جلوگیری از بیماری‌های زنان مثل کیست و یا سرطان  موثر است. از کندر می‌توان به‌عنوان ضد افسردگی استفاده کرد؛ زیرا اثر آرام‌بخشی آن در افسردگی بسیار موثر است.

کندر در پایین آوردن تری گلیسیرید و کلسترول خون نیز مفید است؛ از اینرو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی استفاده از آن می‌تواند موثر باشد. کندر در جذب بیشترین میزان کلسیم موثر بوده و برای رفع پوکی استخوان استفاده می‌شود.

کندر در تقویت مغز و هوش بسیار موثر بوده و از این رو از خواص کندر برای حافظه و تقویت آن استفاده می‌کنند. به کمک آن از می‌توانید از بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر، پارکینسون و فراموشی‌های کوتاه مدت می جلوگیری کنید و سلامت اعصاب خود را افزایش دهید. از خواص کندر برای حافظه می‌توان برای افرادی که در سن بالا هستند و مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی هستند، استفاده نمود.

کندر را می‌توان به صورت پودر یا روغن استفاده کرد. معمولاً طریقه مصرف کندر به‌صورت پودر، آن را مخلوط با عسل به اندازه یک قاشق مرباخوری استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که کندر مزه‌ای تلخ و گس دارد، می‌توان آن را به صورت روغن برای مالیدن بر روی بدن ویا در کپسول‌های خوراکی استفاده کرد. همچنین روغن آن را می‌توان به صورت کپسول میل نمود.خواص کندر نیز همچون دیگر داروهای گیاهی با توجه به موادی که در خود دارد، ممکن است با برخی داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد؛ از اینرو برای مصرف آن باید با پزشک خود مشورت نمایید؛ اما آنچه مسلم است این است که مصرف درازمدتی هیچ داروی گیاهی پیشنهاد نمی‌شود و همواره باید پس از مدتی مصرف داروهای گیاهی با انجام آزمایش خون، تاثیر آن را بر سلامت خود چک کنید؛ همچنین برای طول مدت درمان می‌توانید از پزشک‌های سنتی کمک بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر