یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کیست مویی در دختران و زنان و روش های درمان

عکس, کیست مویی در دختران و زنان و روش های درمان

کیست مویی هم در مردان ایجاد می شود و هم در زنان . اما زنان برای درمان ظاهر آن هم که شده بیشتر پیگیر درمان هستند.  به همین دلیل به زنان و دختران پیشنهاد می شود عمل جراحی کیست مویی را با لیزر و به روش بسته که به جراحی پلاستیک کیست مویی معروف است انجام دهند. در خانم ها به دلیل شرایط مختلف بدنی از جمله کم بودن مو و شرایط متفاوت هورمونی نسبت به مردان، میزان شیوع کیست مویی نیز کمتر می باشد.به طور کلی خانم ها تنها زمانی به بیماری مبتلا می شوند که شرایط ایجاد کننده بیماری را فراهم نمایند. این شرایط عبارتند از پر مویی و همچنین فراهم کردن شرایطی مانند گرما و تعریق زیاد در ناحیه پوست. برای مثال دختران کنکوری یا کارمندان شاغلی که مجبور هستند مدت زمان طولانی را در یک جا بنشینند بسیار مستعد ابتلا به کیست مویی در زنان هستند.خانم ها بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال به این بیماری دچار می شوند، اما محدودیت سنی خاصی برای بیماری وجود ندارد و در صورت وجود شرایط خاص ذکر شده، بیماری در فرد در همه سنین ایجاد می شود. استفاده از لباس زیر مناسب و تعویض به موقع آنها در کنار خشک و تمیز نگه داشتن نواحی مختلف بدن به ویژه ناحیه انتهایی کمر و قسمت دنبالچه، از دیگر راه های پیشگیری از کیست پیلونیدال می باشد.

کیست مویی در زنان به بافت کیست گونه در نواحی بدن گفته می شود که دارای مو و قسمتی از پوست و غدد اطراف آن می باشد که به صورت آبسه نیز ممکن است دیده شوند. معمولا کیست مویی در پایین کمر با علائم درد و وجود سوراخ های ریز در این ناحیه قابل تشخیص است. این کیست ها در برخی موارد دچار عفونت شده و دارای ترشحات چرکی و بد بو هستند.

درمان کیست مویی در زنان:در صورت مراجعه زود هنگام بیمار به متخصص جراحی عمومی در روز های ابتدایی بروز علائم، بیماری را می توان به راحتی به طور سرپایی و درمان های لیزری کم تهاجمی، درمان نمود. اما در صورتی که مدت زمان زیادی از بروز علائم گذشته باشد و بیماری به اصطلاح پیشرفت زیادی کرده باشد، باید از عمل جراحی یا لیزر های پرتوان برای برداشتن و از بین بردن کل بافت درگیر با کیست استفاده نمود.به دلیل اینکه عود و بازگشت کیست در اکثر درمان های کیست مویی در زنان دیده می شود، بافت دارای کیست باید به طور کامل به وسیله روش درمانی انتخاب شده برداشته شود و همچنین از رشد مجدد مو در این نواحی جلوگیری شود.درمان های دارویی و داروهایی ضد التهابی وآنتی بیوتیکی تنها برای عدم گسترش بیماری و محدود کردن آن کاربرد دارند و در اکثر موارد باعث بهبودی کامل کیست نمی شوند. از این رو برای درمان کامل، روش جراحی یا لیزر کیست مویی توصیه می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر