یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کیست مویی چه فرق با آبسه داریم چطوری بفهمیم کدام است

عکس, کیست مویی چه فرق با آبسه داریم چطوری بفهمیم کدام است

خوب در قدم اول باید گفت آبسه همان کیست مویی نیست. آبسه حفره ای است که داخل ن چرک و عفونت جمع می شود اما در کیست مویی موهای زائدی که نتوانسته اند خارج شوند جمع می شود. کیست مویی یک کیسه پر از مو است.

 تفاوت‌های اصلی آبسه با کیست مویی :

یکم: در بیان تفاوت کیست مویی با آبسه باید گفت: تشکیل آبسه در بدن هیچ گونه ارتباطی با مو یا محل تشکیل مو در بدن ندارد. به عبارتی آبسه در هر نقطه از بدن می تواند روی بدهد اما« کیست مویی» صرفا در نقاطی از بدن که محل رویش مو هست روی می دهد.

دوم: کیست مویی بر اثر برگشت مو در پوست ایجاد می شود و شایع ترین نقطه آن نیز همان انتهای ستون فقرات و ناحیه دنبالچه بدن است. هر چند امکان دارد بعضا کیست مویی با درد و ترشح نیز همراه باشد. اما آبسه بر اثر بسته شدن غدد مترشحه در ناحیه ایجاد می شود. یکی از علل بروز آبسه همان کیست مویی درمان نشده است.

سوم: شایع ترین تفاوت کیست مویی با آبسه در میزان درد و التهاب موجود است به عبارتی بیمارانی که به آبسه دچار می شوند با درد فراوان و گاها به طور اورژانسی به متخصص جراحی مراجعه می کنند حال آنکه در کیست مویی ممکن است فرد در ابتدا اصلا متوجه بیماری یا التهاب و عفونت خود نباشد از این روی گفته می شود که کیست مویی بیشتر یک بیماری خاموش است. گاها کیست مویی دچار آبسه می شود و در حین پی گیری آبسه بیمار متوجه بروز کیست مویی نیز می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر