یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کیک اسکاسکی و کرم مخصوص آن

عکس, کیک اسکاسکی و کرم مخصوص آن

برای درست  کردن این کیک به میزان ۱۵ برش متوسط شما به شکر ، سفیده تخم مرغ ، زرده ی تخم مرغ، آرد ، بیکینگ پودر ، گردو ، وانیل و …… نیاز دارید .این دستور ۵۳۰ گرم کربوهیدرات، ۱۰۰ گرم پروتئین، ۴۷۰ گرم چربی و ۶۷۵۰ کیلوکالری انرژی دارد.

مواد لازم برای برش ها:

سفیده تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: سه چهارم پیمانه

مواد لازم برای کیک:

کره یا مارگارین: ۱۲۵ گرم ………………………آرد: یک پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه …………………..زرده ی تخم مرغ: ۴ عدد

وانیل: کمی …………………….بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

مواد لازم برای کرم:

شیرعسلی ساده: یک قوطی ……………………….وانیل: کمی

کره: ۲۰۰ گرم………………………….گردو: یک پیمانه، خرد شده

آموزش

سفیده ها را با میکسر زده و شکر را به تدریج اضافه کنید تا شکر حل شده و سفیده ها کاملاً فرم بگیرند. این مایه را روی دو سینی در ابعاد یک ورقه A4 پوشانده اید پهن کرده و به مدت ۴۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزید. سپس از فر خارج کنید تا کاملاً خنک شود.
برای درست کردن کیک، کره را به همراه شکر بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس زرده ها را یکی یکی اضافه کنید. آرد، وانیل و بیکینگ پودر را نیز اضافه کرده و بعد از مخلوط شدن، مایه را روی سینی در ابعاد ورقه A4 که کاغذ انداخته اید پهن کرده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزید و بگذارید خنک شود.

برای تهیه کرم :

کره نرم شده را با میکسر بزنید تا نرم و لطیف شود. شیرعسلی را به تدریج کنید تا کرم صافی به دست آید. در آخر وانیل را نیز اضافه کنید. برای درست کردن این شیرینی یک قسمت مرنگ را روی صفحه گذاشته با کرم بپوشانید و گردوی خرد شده بپاشید. سپس لایه دوم مرنگ را گذاشته با کرم پوشش دهید و با گردوی خرد شده تزیین کنید بعد ازخنک شدن در یخچال به ابعاد مورد نظر برش دهید.
نکته:

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر