یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

گرفتن رسوب لیوان و گلدان و گرفتن زردی ظروف شیشه ای

عکس, گرفتن رسوب لیوان و گلدان و گرفتن زردی ظروف شیشه ای

در این پست یک آموزش کامل برای شما در نظر گرفته ایم که شامل موارد زیر  می شود.

از بین بردن جرم و رسوب ظروف شیشه ای:

روش غیر شیمایی:

به طور ویژه سرکه سفید ساده برای تمیز کردن این اجسام ایده آل بوده و توصیه می شود. همچنین چندین گزینه برای تهیه محلول تمیزکننده از طریق هر نوع سرکه وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها محلول ۵۰ درصد سرکه با ۵۰ درصد آب است. (البته برای لکه هایی که بسیار سمج هستند، ممکن است به غلظت بیشتری سرکه نیاز داشته باشید!)

روش شیمایی:

پاک کننده های شیمیایی ظروف شیشه ای و لیوان به صورت پودر و مایع در بازار موجود بوده و یا روی سطح پاشیده می شوند یا با کمک حوله یا اسفنج روی سطح ظرف شیشه ای کشیده می شوند. استفاده از این مواد هرچند که تاثیرگزاری خوبی دارد اما ممکن است به ظرف آسیب برساند و از این جهت توصیه می شود که حتما قبل از استفاده از آنها مطمئن شوید که برای ظرف شما مشکل ساز نمی شوند.

از بین بردن زردی لیوان و ظروف شیشه ای:

برای از بین بردن لکه های روی لیوان های خود از روزنامه خیس استفاده کنید زیرا جوهر روی صفحات روزنامه باعث می شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند.گر لکه های روی لیوان راحت تمیز نشدند ، کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را روی سطح شیشه قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند. پس از گذشت این مدت لیوانتان را با آب گرم بشویید تا لکه ها از بین بروند.

پاک کردن رسوب آب از شیشه پنجره، ماشین و عینک یا آکواریوم:

مخلوط سرکه و آبلیمو: می‌توانید از مخلوط کردن آب لیمو با سرکه یک راه حل موثرتر برای پاک کردن رسوب آب از شیشه ایجاد کنید. برای این منظور سرکه و آبلیمو را در یک بطری مخلوط کنید، خوب هم بزنید وسپس روی شیشه اسپری کنید.

تمیز کردن و پاک کردن رسوب روی شیشه آکواریوم به روش دستی:

برای این کار از یک اسفنج تمیز استفاده کنید. اسفنج جلبک‌ها را به خود جذب کرده و سطح شیشه را از لجن‌ها و آلودگی‌ها پاک می‌کند. یادتان باشد از هیچ‌گونه مواد شیمیایی و مواد شوینده و پاک‌کننده‌ها استفاده نکنید. همچنین اگر نمی‌خواهید که آستین‌هایتان خیس شود از اسکرابر استفاده کنید.

گر با اسفنج نتوانستید جلبک‌ها و رسوب‌ها را از بین ببرید، اصلا ناامید نشوید، از ابزارفروشی یک اسکرابر و برس‌هایی که مخصوص این کار هستند را تهیه کنید و به آرامی بر روی سطوحی که جلبک و رسوب بسته بکشید. در صورتی‌ که رسوب روی شیشه درون آکواریوم افتاد اصلا نگران نباشید چرا که در پایان کار شما می توانید با تخلیه آکواریوم تمامی این رسوبات را خارج کنید.

در کمال ناباوری مشاهده می‌کنید که جلبک‌ها از سطح شیشه‌ای جدا شده و سپس آن‌ها را تمیز نمایید. یادتان باشد برای انجام این کار مخزن را خالی نکنید. حذف بیش از ۲۵٪ از آب آکواریوم باکتری‌های مفیدی که در آن زندگی می‌کنند را از بین برده و می‌تواند موجب مرگ ماهی‌هایتان شود.اگر از فرو بردن دستتان در شیشه آکواریوم حس ناخوشایندی دارید، یک آهنربای آکواریوم را امتحان کنید. بله آهنربای آکواریوم یا شیشه‌شوی مغناطیسی به شما این امکان را می‌دهد تا دوطرف شیشه خود را پاک کنید، بدون اینکه حتی دستتان خیس شود.کارکردن با آن بسیار راحت است، این شیشه پاک‌کن ، دو طرفه می‌باشد که در هر کدام از دسته‌های آن، یک آهنربای بسیار قوی به کار رفته و این امکان را برای شما مهیا می‌کند تا به صورت همزمان، دو طرف شیشه را شستشو و در نهایت پاک کنید.

پاک کردن رسوب آب از در‌ب‌های شیشه‌ای حمام

حجم مساوی از آب و سرکه را مخلوط کرده و سپس آن را به همه قسمت‌های شیشه اسپری کنید.با یک اسفنج روی شیشه بکشید.اجازه دهید محلول حداقل برای ۵ دقیقه روی شیشه‌ها بماند.حالا شیشه‌ها را با آب گرم بشویید و سپس با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید.مراحل فوق را در صورت لزوم تکرار کنید.

پاک کردن رسوب آب از آینه

دستمال را خیس کنید و مقداری خمیر دندان روی آن قرار دهید.

خمیر دندان را روی سطح آینه و قسمت‌هایی که رسوب آب وجود دارد، بمالید.

پس از اینکه لکه‌ها از بین رفت، سطح آینه را با آب بشویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر