یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

گیاهانی که تب را به سرعت پایین می آورند و بی خطر هستند

عکس, گیاهانی که تب را به سرعت پایین می آورند و بی خطر هستند

این روزها با توجه به فصل سرماخوردگی و بازار گرم کرونا بهتر است همه ی ما درمان های گیاهی و بی خطر تب را بدانیم و این داروهای گیاهی را در منزل داشته باشیم. البته این درمان ها برای تب بالای ۳۸ کافی نیستند و شما باید حتما از استامینوفن نیز استفاده نمایید.

انواع داروهای گیاهی تب بر:

زنجبیل جزو گیاهان تب بر:مصرف زنجبیل می‌تواند برای بهبود تب با درجه‌ی پایین مؤثر باشد. خواص آنتی‌باکتریال زنجبیل باعث می‌شود در برابر تب، سرفه و سایر علائم شایع تأثیرگذار باشد. می‌توانید دم‌نوش زنجبیل را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید یا اینکه با استفاده از زنجبیل تازه، دم‌نوش خانگی درست کنید.

سرخارگل (اکیناسه) یک تب بر گیاهی:گیاه اکیناسه یا همان سرخارگل اولین بار چندین قرن پیش و توسط بومیان آمریکا مورداستفاده قرار گرفت. مطالعات نشان می‌دهند نوشیدن دم‌نوش سرخارگل در ابتدای بروز علائم تب می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ایمنی قوی به بدن شما کمک می‌کند تا بتواند با عفونت مبارزه کرده و تب هرچه سریع‌تر از بین برود. دم‌نوش سرخارگل را می‌توانید از عطاری‌های معتبر تهیه کنید.روش‌های درمان گیاهی تب که در این مقاله معرفی شده‌اند، تنها به‌عنوان مکمل درمان پزشکی و برای تب‌های خفیف کاربرد دارند. همچنین ممکن است برخی از این گیاهان ایجاد تداخل دارویی کنند یا برای وضعیت‌های خاصی مثل بارداری یا بیماری‌های خاص آسیب‌رسان باشند. پیش از مصرف آن‌ها با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مورینگا (گز روغنی) یک تب بر قوی خانگی:مورینگا یک گیاه گرمسیری است که فواید مختلف غذایی و دارویی دارد. تقریباً تمام بخش‌های این گیاه حاوی ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات آنتی‌باکتریال است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ بر خرگوش‌ها انجام شد نشان داد این گیاه می‌تواند تب را کاهش دهد.برای تعیین اثر این گیاه بر انسان‌ها به مطالعات بیشتری نیاز است؛ ولی برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است مورینگا نسبت به داروهای تب‌بر نظیر استامینوفن اثر منفی کمتری بر کبد بگذارد.

تحت شرایط زیر از گیاه مورینگا استفاده نکنید:

اگر باردار هستید.
اگر از داروهایی که القا کننده سیتوکرومp450 هستند مانند لوواستاتین (آلتوپروف)، فکسوفنادین (آلگرا) یا کتوکونازول (Nizoral) استفاده می‌کنید.
در یک مورد گزارش شده که مصرف برگ‌های مورینگا منجر به سندرم استیونز-جانسون (نوعی اختلال نادر در پوست و غشاهای مخاطی) شده است. این گزارش نشان می‌دهد افراد در معرض خطر این سندرم باید از استفاده مورینگا خودداری کنند. [۲]

ریشه کودزو یک داروی گیاهی تب بر:ریشه‌ی کودزو یکی از گیاهانی است که در طب سنتی چینی به‌عنوان داروی گیاهی تب بر استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت ضدالتهابی داشته و ممکن است به کاهش درد کمک کند. در مطالعه‌ای که بر موش‌ها انجام شد ریشه کودزو باعث پایین آمدن تب شد؛[۳] ولی هنوز تحقیقی بر چگونگی اثر این گیاه بر انسان انجام‌نشده است.

در موارد زیر از مصرف ریشه کودزو بپرهیزید:

اگر تاموکسیفن مصرف می‌کنید.
اگر مبتلا به سرطان حساس به هورمون مانند سرطان پستان ER مثبت هستید.
متوترکسات مصرف می‌کنید.
اگر از داروهای دیابت استفاده می‌کنید حتماً قبل از مصرف ریشه کوادزو با پزشک خود صحبت کنید. این گیاه می‌تواند منجر به کاهش قند خون شود و ممکن است نیاز باشد دوز داروی مصرفی خود را تغییر دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر