یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

گیاه گون مفید برای درمان سرطان معده

عکس, گیاه گون مفید برای درمان سرطان معده

یکی از مفید ترین درمان های گیاهی برای سرطان معده مصرف داروی گیاهی گون است.

گیاه گون دارای خواص بسیار زیادی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم کلسترول خون، پیشگیری از بروز دیابت و تقویت حافظه است.گون گیاهی است چند ساله که ارتفاع آن به ۷۵ سانتیمتر می‌رسد و از تیره‌ نخود است. گون دارای ساقه‌هایی به رنگ بنفش تیره است و برگ‌های آن تشکیل شده از برگچه‌هایی است که به صورت متقابل در محور هر برگ قرار گرفته‌اند.از ترشحات این گیاه که به صورت صمغ خشک است کتیرا تهیه می‌شود. برای استخراج کتیرا، قسمت پایین ساقه گون را خراش می‌دهند و سپس صمغی که از آن خارج می‌شود و خشک می‌شود را جمع آوری می‌کنند. کتیرای مرغوب را از شاخه‌های قدیمی گون بدست می‌آورند. کتیرای حاصل از گیاه گون هر چه دارای رنگ شفاف‌تر و رقیق‌تر باشد دارای کیفیت بهتری است و دارای قیمت بالاتری است.

گون معمولاً در ترکیب با دیگر گیاهان دارویی استفاده می شود. برای مثال آن را همراه با برگ نو درخشان (Ligustrum lucidum)، برای درمان سرطان سینه(Breast Cancer)، سرطان گردن و ریه بکار می روند.

گون برای سرماخوردگی، عفونت (Infection) های تنفسی فوقانی، آلرژی ها، فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی، عضلانی مزمنی است که درد منتشر، نقاط حساس، خستگی و اختلال خواب مشخص می شود). کم خونی، ایدزHIV/AIDS، برای تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. برای سندرم خستگی مزمن (CFS)، بیماری های کلیوی، دیابت و فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد.برخی از مردم از گون بعنوان تقویت کنده عمومی برای محافظت از کبد، مبارزه با باکتری ها و ویروس ها استفاده می کنند.گیاه گون در طب سنتی چینی در طول قرن ها استفاده شده است. ویژگی فوق العاده گیاه گون این است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اما برای درمان سایر مشکلات نیز از آن استفاده شده است. از قبیل بیماری های قلبی.این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث مهار رادیکال های آزاد در بدن می شود. در بدن رادیکال های آزاد باعث آسیب رسانی به سلول ها می شوند و ارتباط شدیدی با پیر شدن و مشکلات که در دوران پیری گریبان گیر انسان می شود دارد.بسیاری از پزشکان قلبی آن را به بیماران خود توصیه می کنند، به دلیل خواصی که دارد باعث آرام ساختن اعصاب شده و همچنین قند خون و فشار خون را پایین می آورد.

نکته :

مصرف بیش از حد آن باعث آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن می شود.

زنان باردار به هیچ عنوان نباید از گون استفاده کنند.

افرادی که دارای بیماری لوپوس و یا سایر بیماری خود ایمنی هستند نباید از گون استفاده کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر