یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

یک دسر جدید برای یلدا حبه ژله‌ای هندوانه‌ای

عکس, یک دسر جدید برای یلدا حبه ژله‌ای هندوانه‌ای

در تهیه این حبه‌ها اگر از ژله‌هایی با طعم میوه‌های استوایی مانند انبه و آناناس استفاده کنید، محصول نهایی طعم و عطر بهتری خواهد داشت. برای تهیه آن به روش زیر عمل کنید :

بعد از جدا کردن بخش سفید پوست هندوانه، آن‌ها را به اندازه‌های کوچک برش بزنید و سپس در آب بریزید و بگذارید آن قدر بجوشد که شفاف شود. سپس آن را آبکش کنید و در ظرف جدیدی ریخته و با کمی آب بگذارید یک شب تا صبح در یخچال بماند.

سپس برای ۴۵۰ گرم پوست هندوانه برش خورده، یک پیمانه آب را همراه با یک و نیم پیمانه شکر بگذارید تا بجوشد. بعد از این‌که شکر کامل حل شد، برش‌های آبکش شده را داخل قابلمه در حال جوش بریزید.

وقتی شربت قوام آمد، یک بسته پودر ژله آماده را با تنها یک لیوان آب جوش مخلوط و به قابلمه اضافه کنید. بعد از این‌که مخلوط ژله و برش‌های هندوانه‌ای، دو دقیقه جوشیدند، زیر قابلمه را خاموش کنید. بعد از دو ساعت برش‌ها را از داخل قابلمه در آورید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافه خارج شود.

برش‌ها باید برای یک روز در سبد بماند تا آب اضافه جدا و تا حدی خشک شود. آب باقی مانده را می‌توانید به عنوان شربت استفاده کنید.‌
می‌توانید حبه‌های آماده شده را در کمی شکر بغلتانید تا هم زیباتر شود و هم به همدیگر نچسبند. این حبه‌ها را می‌توانید داخل یخچال و ظرف دردار تا یک ماه نگه دارید یا این که در فریزر برای زمان طولانی‌تری نگهداری کنید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر