یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های معتاد به تریاک و درمان با ایمپلنت نالتروکسان

عکس, نشانه های معتاد به تریاک و درمان با ایمپلنت نالتروکسان
اعتیاد این بلای خانمان سوز که انشالله ریشه ی آن خشکیده شود شروع و مادر بیشتر اعتیاد ها به مواد مخدرهای پیشرفته تر از همین اعتیاد به تریاک است. چگونه بفهمیم کسی معتاد به تریاک است تا سریع تر او را از این منجلاب نجات دهیم ؟ علائم ظاهری اعتیاد به تریاک شامل تغییرات جسمی و رفتاری فرد مصرف کننده است. برخی بیماران مبتلا به اختلال سوء مصرف تریاک می‌توانند عوارض اعتیاد را پنهان کنند؛ اما خانواده و دوستان گاهی تغییرات ایجاد شده در خلق و خو و ظاهر بیمار را شناسایی می‌کنند. اطرافیان می‌توانند نشانه‌های مربوط به زیاده‌روی در مصرف تریاک را متوجه شوند. برای مثال گشاد شدن مردمک‌ها و نوسانات خلقی از دید نزدیکان بیمار پنهان نمی‌ماند. با این حال اطرافیان نمی‌توانند علائم دیگری مانند سردرد یا معده درد را ببینند.

بهترین روش برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا است که برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد استفاده می‌شود.از خصوصیات افرادی که دچار اعتیاد به تریاک هستند، این است که این بیماران معمولاً گوشه‌گیر می‌شوند یا دیگر علاقه‌ای به سرگرمی‌های محبوبشان نشان نمی‌دهند. آن‌ها غالباً در انجام وظایف روزانه، از قبیل تمیز کردن خانه یا مراقبت از فرزندان به مشکل برمی‌خورند.
دیگر نشانه‌های رفتاری فرد مصرف کننده تریاک عبارت است از:
نوسانات خلقی
تحریک‌پذیری
تغییرات ظاهری
پنهان کردن مواد در اتاق یا ماشین
رفتارهای بی‌ثبات و دمدمی مزاجی
درگیر شدن در رفتارهای پرخطری مانند رانندگی در حالت نشئگی بعد از مصرف تریاک
یکی از نشانه‌های بارز اعتیاد به تریاک کاهش کارآمدی در محل کار یا تحصیل است. برای مثال بسیاری از نوجوانانی که به داروهای مسکن اعتیاد پیدا می‌کنند، از مدرسه غیبت می‌کنند یا نمراتشان افت می‌کند. براساس تحقیقات انجام شده، نوجوانان دچار مشکل سوء مصرف مواد اعتیادآور بیشتر در معرض خطر ترک تحصیل هستند.
اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند موجب بروز ناراحتی‌های روانی مانند اضطراب یا افسردگی نیز بشود. برای مثال بسیاری از معتادان به هروئین با اختلال‌های همزمانی دست و پنجه نرم می‌کنند که ممکن است باعث شود به خودکشی فکر کنند. بسیاری از بیماران به اشتباه، مشتقات تریاک را برای کاهش درد روانی مصرف می‌کنند و خود را در معرض خطر اوردوز قرار می‌دهند.
علائم جسمی سوء مصرف تریاک : وابستگی و اعتیاد به تریاک باعث بروز مشکلاتی جسمی از قبیل یبوست، افسردگی و مشکلات تنفسی می‌شود. هرچه مدت مصرف تریاک بیشتر شود، احتمال بروز مشکلات جسمی و روانی ناشی از آن نیز بالاتر می‌شود.علائم جسمی شایع ناشی از اعتیاد یا سوء مصرف تریاک به شرح زیر است:
خشکی دهان
گشادی مردمک‌ها
بی‎حالی و رخوت
دشواری در خوابیدن یا خواب بیش از حد
بعضی عوارض مصرف مزمن تریاک شدیدتر است. بیمارانی که چند سال است به مسکن‌هایی مانند اکسی کانتین معتاد شده‌اند، عوارض جدی‌تری مانند موارد زیر را تجربه می‌کنند:
فشار خون پایین
حالت تهوع یا استفراغ
سرخ شدن پوست
خستگی شدید و مزمن
بسیاری از افراد دچار اعتیاد به مواد مخدر سعی می‌کنند که مقدار مصرفشان را کم کنند، اما کاهش مصرف تریاک علائم دردناکی را تولید می‌کند که کنترل کردن آن‌ها بدون نظارت و کمک پزشک سخت است. علائم ناشی از قطع مصرف تریاک شامل درد و انقباض شکم، درد عضلانی و تعریق شدید می‌شود.
علائم بلندمدت مصرف تریاک :مصرف تریاک در بلندمدت عوارض جسمی متعددی را برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند که از علائم مصرف طولانی مدت تریاک می‌توان به شکننده شدن استخوان‌ها، تغییرات هورمونی و ناراحتی‌های روده اشاره کرد. به علاوه مصرف مداوم تریاک خطر ابتلا به سندرم روده معتادان را افزایش می‌دهد، دل درد مداوم ناشی از مصرف تریاک، از جمله خصوصیات افراد معتاد به تریاک است.
عوارض روانی ناشی از سوء مصرف تریاک به اندازه مشکلات جسمی آزاردهنده و ناراحت کننده است. مصرف تریاک ارتباط تنگاتنگی با اضطراب، افسردگی و اختلال دوقطبی دارد. چنانچه این اختلال‌های روانی درمان نشود، می‌تواند زمینه‌ساز مصرف مداوم تریاک و در نهایت مرگ شود.
مصرف مداوم تریاک خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت و HIV را افزایش می‌دهد. تزریق تریاک خطر از بین رفتن سیاه رگ‌ها یا مسدود شدن رگ‌ها را به دنبال دارد. هر فردی ممکن است به داروهای مخدر و یا شبه مخدر، اعتیاد پیدا کند. وابستگی جسمانی به تریاک از عوارض جدی و بلندمدت سوء مصرف این ماده مخدر است. اعتیاد اختلالی عصبی است که منجر به بروز رفتارهای اجباری می‌شود. چنانچه اختلال سوء مصرف مواد درمان نشود، مشکلات قبلی تشدید می‌شود و بیمار به اختلال‌های جدید روحی و جسمی مبتلا می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر