یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت زدن جوش های قرمز و فراوان روی شانه ها و کمر و درمان

عکس, علت زدن جوش های قرمز و فراوان روی شانه ها و کمر و درمان
مشکلی شایع به خصوص در بین جوان ها جوش های ریز و فراوان روی شانه ها ، کتف ، پشت و کمر است . علت این همه جوش چیست و درمان چگونه است ؟ غدد تولیدکننده‌ی چربی در افراد مستعد آکنه، به برخی هورمون‌ها حساس هستند که منجر به زدن جوش های ریز و چربی کتف و شانه و پشت بدن می شود.
وقتی میزان هورمون‌ها در خون افزایش می‌یابد، غده‌ها چربی اضافی تولید می کنند. به علاوه، تجمع سلول‌های مرده‌ی پوست باعث بسته شدن راه فولیکول‌های مو می‌شود. ترکیب این فرایندها باعث تجمع چربی می شود و جوش های سرسفید و سرسیاه را به دنبال دارد.. کبد چرب یکی دیگر از عوامل جوش های ریز پشت بدن است . اگر معمولا به باشگاه می روید و در کل زیاد ورزش می کنید ممکن است در بعضی نقاط شانه ها و کمر پیوسته دچار آکنه شوید.جوش های مربوط به استرس مدتی پس از اینکه عامل استرس از بین رفت محو می شوند، اما استعداد ژنتیکی به آکنه، یعنی این مشکل می تواند تا مدت ها گریبانگیرتان باشد، مخصوصا اگر درمانش نکنید . برای درمان  از شستشو دهنده های موضعی حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، زینک و نیاسینامید استفاده کنید. اگر جوش های کمر و پشت شانه ها همچنان به قوت خود باقی ماند، تجویز داروهای موضعی یا خوراکی از طرف متخصص پوست می تواند کمکتان کند.سرم ضد جوش لافارر قادر است با جذب سریع در زمانی کوتاه، نه تنها آکنه را برطرف نماید بلکه تغییر رنگ ناشی از آثار به جا مانده از آکنه را نیز به خوبی از بین ببرد. همچنین برای نواحی مستعد آکنه نیز مناسب می‌باشد و از بروز جوش در این نواحی پیشگیری می‌کند. را باید یک یا دو بار در روز بر روی تمامی قسمت های درگیر آکنه استفاده کنید. با استفاده از این روش درمانی معمولاً ظرف مدت ۴ تا ۸ هفته پوست صاف و عاری از آکنه خواهید داشت.اگر جوش شدید باشد و کیست یا ندول داشته باشید، ممکن است پزشک برایتان داروی خوراکی تجویز کند. این درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد.
آنتی بیوتیک جهت از بین بردن باکتری ها و کاهش التهاب:گاهی اوقات پزشکان این داروها را در کنار یک داروی موضعی تجویز می‌کنند که برای درمان کامل جوش کمر باید بین ۲ تا ۶ ماه مصرف شوند.
قرص های ضدبارداری و داروهای دیگری که بر هورمون‌ها تأثیر می‌گذارند.
ایزوترتینوئین:این روش بسیار مؤثر است و می تواند تا دو سال بعد از درمان هم پاسخگو باشد. اما متأسفانه عوارض جانبی به همراه دارد. به عنوان مثال می تواند به جنین آسیب برساند، این بدان معناست که زنانی که قصد بارداری دارند نباید از این روش استفاده کنند. پزشکان قبل از تجویز این روش از شما می‌خواهند آزمایش خون بدهید و در طول دوره ی درمان نیز باید تحت نظر باشید.همچنین در صورت استفاده از برخی داروها، به ویژه ایزوترتینوئین ممکن است احساس افسردگی یا تمایل به خودکشی در فرد پیدا شود. ایزوترتینوئین می تواند منجر به خشکی پوست شود؛ خصوصاً پوست دور لب، بنابراین بهتر است برای مراقبت از لب یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید. همچنین، این دارو ممکن است به سبب خشکاندن و کاهش مایع بین مفصلی، درد مفاصل را نیز در پی داشته باشد.
لیزر جای جوش و انواع دیگر درمان‌های سبک می تواند سطح باکتری پروپیونی باکتریوم را روی پوست کاهش دهد، اما شواهد کافی برای اثبات اثربخشی این روش وجود ندارد. متخصصان پوست گاهی اوقات لایه برداری شیمیایی را برای از بین بردن جوش سرسیاه و پاپول‌ها (جوش قرمز التهابی) پیشنهاد می دهند.تخلیه و برداشتن کیست های بزرگ آکنه که به دارو مقاوم هستند، روش خوبی برای خلاصی از شر آن هاست. این کار به کاهش احساس درد کمک می کند اما احتمالاً جای زخم را باقی می گذارد.
نکات دیگر برای کاهش ریسک بروز جوش کمر
بعد از تعریق حمام کنید.
با سر انگشتانتان یک پاک کننده ملایم و غیرساینده را روی پوست اعمال کنید.
از محصولاتی که پوست شما را تحریک می کنند استفاده نکنید.
مناطق آسیب دیده را نباید بمالید.
از فشار دادن و ترکاندن جوش ها بپرهیزید؛ این کار ممکن است باعث شود جوش ها بیشتر شوند یا جایشان روی پوست باقی بماند.
از تابش شدید نور آفتاب و سولاریوم اجتناب کنید، و استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید، زیرا پوست آسیب دیده بیشتر مستعد ابتلا به آکنه است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر