یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

بهترین وقت و نحوه شستن نوزاد تازه به دنیا آمده

عکس, بهترین وقت و نحوه شستن نوزاد تازه به دنیا آمده
اولین حمام نی نی باید چه زمانی باشد و چگونه این کار انجام شود ؟ شاید شما برای این کار استرس زیادی داشته باشید اما حمام اول نوزاد یک کار لذت بخش و تکرار نشدنی است پس یعی کنید خود شما آن را انجام دهید. بوی بدن کودک شما از ورنیکس است که داخل رحم مادر تمام بدن او را پوشانده و خواص زیادی برای کودک دارد اگر می خواهید کودک به بهترین شکل از مزایای ورنیکس بهره ببرد، باید بدانید که ظرف مدت ۲۴ ساعت بعد از تولد نوزاد می تواند به نحو احسن از فواید این ماده بهره مند گردد.اگر قصد دارید ورنیکس دست نخورده باقی بماند، بهتر است آن را به آرامی روی پوست کودکتان ماساژ دهید.بسیاری از بیمارستانها نظر مادر را برای حمام کردن نوزاد جویا می شوند، اما بسیاری از آنها هم به طور پیش فرض در نظر می گیرند که مادر مایل است کودکش در بیمارستان شستشو شود. اگر شما نیز تمایل دارید روش حمام کردن نوزاد را ببینید و بیاموزید و در عین حال می خواهید ورنیکس روی پوست او بماند، می توانید خواسته خود را مطرح کنید.پرستار می تواند به صورت نمادین و بدون اینکه به بدن کودک آب بزند، روش حمام کردن را به شما یاد بدهد و شما نیز از فرصت استفاده کرده و این تجربه را بیاموزید.هیچگاه اجازه ندهید قضاوت های دیگران شما را از خواسته هایی که برای فرزندتان دارید، منصرف سازد.اگر واقعا ترجیح می دهید نوزادتان را به حمام ببرید و این یکی از اولویت های شماست، به این دلیل که دیگران معتقدند نوزاد نباید شسته شود، خود را آزار ندهید، بهتر است تصمیم نهایی را بر اساس تمایلات و اولویت های شخصی خود اتخاذ نمایید.
روش شستن نوزاد :
در روزهای اول بعد از تولد بهتر است بدن نوزاد را با یک اسفنج نرم و مرطوب تمیز کنید. صورت و دست‌های او را با کمی آب بشویید و ناحیۀ تناسلی او را پس از هر تعویض پوشک به‌ طور کامل تمیز کنید و تا زمانی که ریشۀ بند ناف خشک نشده است، نوزاد را در آب غوطه‌ور نکنید، زیرا تا آن زمان، تمیز کردن بدنش با یک اسفنج مرطوب و نرم کافی است و واقعاً نیازی به خیس کردن تمام بدنش همراه با ریشۀ بند ناف در حمام نیستپس از آن که ریشۀ بند ناف خشک شد و افتاد و آن ناحیه کاملاً بهبود یافت، شما می‌توانید هر چند روز یک بار نوزاد خود را حمام دهید. ساده‌تر است که برای این کار به جای وان حمام خودتان، از یک وان کودک یا لگن پلاستیکی و پر از آب گرم استفاده کنید. اما بسیار مهم است که وان یا لگن کاملاً تمیز باشد و اثری از مواد شوینده در آن وجود نداشته باشد. برخی از والدین معتقدند که برای حمام کردن نوزاد می‌توان از روشویی دستشویی یا سینک آشپزخانه استفاده کرد، اما لازم است بدانید که بچه‌ها و به خصوص نوزادان موقع حمام لیز هستند و سینک و روشویی ممکن است از لحاظ بهداشتی جای مناسبی برای این کار نباشد.
اگر شــیوه درست نگه داشــتن نوزاد را در وان بدانیــد، در طول حمام کردن، هم خیال خودتان آسوده اســت و هم به پسر یا دختر دلبندتان بیشتر خوش می گذرد و او احساس راحتی بیشتر می کند. بهتر است با یک دست مراقب سر و با دست دیگر مراقب بدن نوزاد باشید و از کف پا شروع کرده و آرام آرام او را داخل وان قرار دهید. وقتی نوزادتان داخل آب قرار گرفت، بازوی خود را پشــت سر و کمرش قرار دهید تا بتوانید او را محکم نگه دارید. با کمک دست آزادتان سینه، زیر بغل، شکم و دست ها و پاهای کودک را بشویید؛ سپس برای شستن پشتش او را به حالت نیمه نشســته درآورید؛ به طوری که سینه اش به ساعد دست شما چسبیده باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر