یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

علائم بیماری کرونا از روز اول تا روز چهاردهم

عکس, علائم بیماری کرونا از روز اول تا روز چهاردهم
متاسفانه با ترکیب شدن ویروس های مختلف علائم اولیه کویید ۱۹ کمی متفاوت تر در بین افراد ظاهر می شود با این حال در روز اول تا ۷۲ ساعت بعد این علائم در افراد ظاهر می شود. بسیاری از افراد ممکن است علامت‌های زیادی داشته باشند، اما تب را تجربه نکنند. بعضی دیگر با علائم گوارشی که در نهایت به علائم تنفسی منجر می‌شود، مواجه می‌شوند. ممکن است برای بعضی با گلو درد، سرفه، تب و سردرد یا سرگیجه یا کمی فشار در قفسه سینه آغاز شود. گاهی اوقات با کمی اسهال شروع می‌شود و بعضی از افراد دچار احساس خستگی می‌شوند و بویایی و چشایی آن‌ها کمی ضعیف می‌گردد
روز ۴ الی ۶ : بعضی از بیماران هرگز علائم خفیف را تجربه نمی‌کنند و به یکباره احساس بدی پیدا می‌کنند و دچار تب و لرز، درد بدن، سرفه و ناتوانی و ناراحتی می‌شوند. بعضی از کودکان نیز ممکن است بیماری را به شکل خفیف‌تر شبیه به یک حساسیت، خارش، ورم، قرمزی یا تاول تجربه کنند.به همین دلیل زمان بندی دقیق این بیماری هرگز ممکن نیست و علائم در بعضی از افراد به یکباره و در بعضی تدریجی اتفاق می‌افتد. حتی ممکن است بسیاری از آن‌ها تست بدهند و نتیجه آزمایش آن‌ها منفی کاذب باشد.
روز ۷ و ۸ : بیمارانی که علائم خفیف دارند، معمولاً همه چیز بعد از یک هفته برای آن‌ها تشدید می‌شود. پس اگر بعد از احساس علائم اولیه حس کردید که بهتر شده اید، باز هم باید تا ۱۰ روز بعد از شروع علائم صبر کنید. تا ۲۴ ساعت نباید هیچ گونه تبی داشته باشید تا بتوانید از قرنطینه بیرون بیایید.البته بیمارانی که علائم اولیه آن‌ها هم شدید بوده، باز هم ممکن است بعد از هفته دوم با شدت بیشتری مواجه شوند، اما بعضی دیگر ممکن است کمی احساس بهتر شدن داشته باشند، اما به هر حال بیماران باید سطح اکسیژن خود را اندازه بگیرند.

روز ۸ تا ۱۲ :در نظر گرفتن علائم و کنترل بدن باید تا هفته دوم ادامه پیدا کند. بهتر است که بیماران در این مدت زمان به پهلو یا روی شکم بخوابند. روز هشتم تا دوازدهم زمانی است که افراد یا بهتر می‌شوند یا بدتر می‌شوند.
چیزی که کمی شرایط را برای ما نگران کننده می‌کند، این است که علائم بین روز ۸ تا ۱۲ شدت پیدا کند و تنگی نفس و سرفه تشدید شود. سطح اکسیژن می‌تواند تعیین کند که وضعیت فرد چگونه است. اگر فرد نتواند در خانه احساس راحتی کند و شرایط برایش سخت باشد، احتمالاً پزشک دستور بستری به او خواهد داد.
روز ۱۳ و ۱۴ :معمولا بیمارانی که علائم خفیف داشتند، در طول این روز‌ها احساس بهبودی خواهند داشت. افرادی که علائم آن‌ها بدتر شده بود، اما سطح اکسیژنشان به حالت نرمال برسد، بعد از دو هفته به سمت ریکاوری می‌روند. بعضی از افراد حتی بعد از بهبودی هم احساس خستگی شدید دارند که معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند فعالیت خود را کاهش دهند.افرادی که علائم شدید داشته و نیاز به درمان‌های بستری دارند، به دلیل اکسیژن خون پایین، شاید هنوز احساس بد و خستگی داشته باشند و ریکاوری آن‌ها بیشتر طول بکشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر