یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سالاد رولت سیب زمینی برای مهمانی ها

عکس, سالاد رولت سیب زمینی برای مهمانی ها

برای این سالاد مجلسی و خوش طعم شما علاوه بر سیب زمینی به خیار شور ، ذرت ، هویج ، کره ، جعفری ، سس مایونز و سیر نیز به مقادیر زید نیاز دارید :

سیب زمینی ۱ کیلوگرم
هویج ۳ عدد
خیارشور ۶ عدد
ذرت ۱ لیوان
ماست چکیده ۱ کاسه کوچک
مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
کره ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته
نمک به مقدار کافی

نخست پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می‌شوییم، سپس به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. می گذاریم تا سیب‌ زمینی‌ ها درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. در ادامه آنها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با گوشکوب به خوبی می کوبیم تا پوره شوند، سپس کره را به کاسه اضافه می کنیم.

پوره سیب زمینی را روی یک سلفون ریخته و با کمک قاشق به صورت مستطیل باز می کنیم، سپس سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه سس مایونز، ماست و مقداری نمک درون یک کاسه می ریزیم.حالا سس را به خوبی مخلوط کرده و روی پوره سیب زمینی می ریزیم و با قاشق به صورت یکنواخت پخش می کنیم. در ادامه هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

هویج را به همراه خیارشور، ذرت و جعفری خرد شده به صورت پخش و یکنواخت روی پوره سیب زمینی ریخته و آنرا به کمک سلفون رول می کنیم، سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر