یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مربای گل گاو زبان با فوت و فن های آن

عکس, مربای گل گاو زبان با فوت و فن های آن

این مربا فقط یک خوردنی ساده نیست بلکه می تواند برای سلامتی بدن شما بسیار سودمند باشد. درست کردن این مربا به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. دقت کنید که اگر گل گاو زبان‌ها قبل از اضافه شدن به شربت خوب پخته و نرم نشوند تمام زحمات شما به هدر می‌رود. در نتیجه حتما قبل از آن که آن‌ها را به شربت اضافه کنید دقت کنید که خوب پخته شده باشند. برای پختن گل گاو زبان می‌توانید آن‌ها را بعد از شستن داخل قوری آب جوش بریزید و چند ساعت روی کتری قرار دهید تا کاملا نرم شود.

برای درست کردن آن به مواد زیر نیاز دارید :

آب ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
لیمو عمانی ۲ عدد( می توانید از پره‌های لیمو عمانی هم برای این کار استفاده کنید.)
گل گاو زبان ۲۵۰ گرم
آب لیمو تازه ۱ قاشق چایخوری

ابتدا گل گاو زبان‌ها را خوب بشورید تا خاکش برود. اگر آن‌ها را به صورت باز تهیه می‌کنید می‌توانید از شب قبل در آب سرد خیس کنید تا گل و لای آن خارج شود. بعد از آن که گل گاو زبان‌ها کاملا تمیز شدند، آن‌ها را در قابلمه ریخته و بجوشانید.رای تهیه شربت مربای گل گاو زبان یک پیمانه آب را به همراه شکر روی شعله‌ی متوسط قرار دهید تا بجوشد. لیمو عمانی‌ها را هم که از چند ساعت قبل خیس کرده اید با چنگال سوراخ کرده و به شربت اضافه کنید. اجازه دهید شربت بجوشد و کشدار شود.

گل گاو زبان‌های پخته شده را با همان مقدار آبی که از آن‌ها باقی مانده به شربت اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود ۲۰ دقیقه به همراه شربت بجوشد و قل بزند. در این مدت اصلا آن را هم نزنید، چون شربت شما شکرک می‌زند. در آخر آب لیمو تازه را به مربای خود اضافه کنید و لیمو عمانی‌ها را خارج کنید تا تلخ نشود.مربای گل گاو زبان شما آماده است. می‌توانید آن را در شیشه بریزید و هر زمان خواستید نوش جان کنید.

نکته : می‌توانید به مربای خود در حین پخت، عصاره‌ی هل یا وانیل نیز اضافه کرده و آن را خوش عطرتر و خوش طعم‌تر کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر