یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک حروف و اعداد یا همان کیک سابله

عکس, آموزش کیک حروف و اعداد یا همان کیک سابله

کیک سابله یکی از کیک های جدید و امروزی است که بیشتر برای مراسم تولد و سالگرد ازدواج درست می شود به شکل اعداد . مثلا عدد سالگرد یا سن فردی که تولدش است. برای درست کردن این کیک خوشمزه و شیک به مواد زیر نیاز دارید.

پودرکاکائو ۳ قاشق غذاخوری ، وانیل کمی ، خامه قنادی ۳۰۰ گرم

شکر ۱ پیمانه ، روغن مایه ۱/۲ پیمانه

آب ولرم ۱/۲ ، پیمانه آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری ،  تخم مرغ ۴ عدد

نخست باید تعیین کنید که چه نوع کیکی مد نظر دارید. اگر کیک‌شکلاتی می‌خواهید باید ۳ قاشق از آرد را کم کنید و به جای آن پودر کاکائو جایگزین کنید.سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و سه بار آن را الک کنید.در مرحله بعد باید شکر، تخم مرغ و وانیل را داخل یک ظرف ریخته و حدود ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا حالت کشدار و کرمی پیدا کند.پس از آن یک پیمانه از مخلوط آرد را اضافه کنید و مجدداً با همزن آنها را مخلوط کنید و دوباره آب ولرم و روغن را به محتویات اضافه کرده و مجددا آن را هم بزنید.بعد از آن باید بقیه مخلوط آرد را هم به محتویات ظرف اضافه کرده و با استفاده از لیسک آنها را هم بزنید.

اکنون محتویاتی که آماده کرده‌اید را درون یک قالب مخصوص بریزید که بهتر است از قبل قالب را چرب کرده باشید و آرد بپاشید.برای تهیه کیک بهتر است فر شما از قبل روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد تا فضای داخلی آن گرم باشد و بعد قالب کیک را به همراه محتویات داخل فر بگذارید و حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت بدهید تا کیک کاملاً بپزد.برای درست کردن کیک سابله باید عدد یا حروفی که مد نظر دارید را برش دهید. به طور مثال حرف انگلیسی M را روی یک برگه بکشید و روی کیک قرار دهید و آن را برش دهید و یا می توانید از قالب های آماده بیرون یا شابلون ها استفاده کنید و عدد یا حروف مد نظر خود را برش دهید.اگر نخواهید ارتفاع کیک خیلی زیاد شود می توانید کیک را از پهلو هم به دو لایه تقسیم کنید.سپس باید خامه قنادی را با استفاده از همزن برقی به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد و کاملاً سفت شود ؛ به طوری که وقتی ظرف را کج می‌گیرید نریزد.برای اینکه خامه فرم بهتری پیدا کند باید حتما سرد باشد.بعد آن را درون یک قیف بریزید و با استفاده از ماسوره یا بدون آن روی کیک شکوفه بزنید و بعد کیک لایه دوم را هم روی آن قرار دهید و مجدداً شکوفه بزنید.اگر تمایل داشتید با استفاده از شکلات ها و میوه ها روی آن را تزئین کنید و در صورت تمایل می توانید از مارمالاد میوه‌ها یا شربت و مربا برای تزیین سطح کیک و اطراف شکوفه ها کمک بگیرید. حالا کیک سابله شما آماده است و می توانید آن را نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر