یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان خانگی با کنجد و شنبیله

عکس, آموزش نان خانگی با کنجد و شنبیله
میتوانید مزه این نان فوری خانگی را با سبزیجات بی نظیر کنید. شما برای این نان علاوه بر آرد نان به شنبیله و کنجد،روغن مایع،بیکینگ پودر ، ماست و نمک نیاز دارید.

آرد ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
ماست ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
آب ولرم به مقدار کافی
شنبیله و کنجد برای تزیین

ماست را به همراه بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا پوشانده و اجازه می دهیم حباب بزند. حالا آرد را درون کاسه الک می کنیم.در ادامه نمک را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم، سپس مخلوط ماست و بیکینگ پودر را اضافه کرده و با قاشق کمی هم می زنیم. حالا آب را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیری نرم که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید این نوع خمیر به دلیل نبود خمیر مایه کمی سفت می باشد. حالا روی خمیر را کمی چرب می کنیم تا خشک نشود.روی خمیر را با پارچه حوله ای تمیز پوشانده و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان با دست چرب خمیر را به گلوله های یکسان تقسیم می‌ کنیم.

روی سطح کار آرد پاشی کرده، سپس مقداری شنبلیله و کنجد روی آن می ریزیم. حالا ۱ چانه را روی مواد گذاشته و با وردنه به ضخامت ۴ میلی متر باز می کنیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.حالا ساج را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود، سپس خمیر را روی دم کنی گذاشته و مقداری آب روی آن اسپری می کنیم. در ادامه با چاقو چند سوراخ روی خمیر ایجاد می کنیم و روی ساج می گذاریم.

نان ها را پشت و رو کرده تا دو طرف شان کاملا پخته و کنار می گذاریم، سپس روی آنها را با پارچه نخی می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. در نهایت نان ها را به دلخواه با پنیر و گردو سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر